ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

استخراج ارز دیجیتال چیست (Mining) + معرفی بهترین ارزها برای استخراج

استخراج ارز دیجیتال چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۲ از ۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

استخراج ارز دیجیتال چیست و چرا این روش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است؟ احتمالاً اگر از کاربران قدیمی بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی می دانید که ماینینگ چیست و چه کاربردی در میان رمز ارزها دارد. در این مقاله با شما همراه هستیم تا به زبان کاملاً ساده از ابتدا تا انتهای فرایند استخراج رمز ارز ها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت این روش سرمایه گذاری را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم. بسیاری از علاقه مندان به بازار ارز دیجیتال برای ایجاد تنوع در روش های سرمایه گذاری و یا استفاده از پتانسیل های مختلف این بازار به دنبال شناخت کامل نسبت به روش های استخراج رمز ارز ها نیز هستند. استخراج رمز ارز چیست یکی از مهم ترین مقالات آموزش رایگان استخراج ارز دیجیتال است که سعی داریم در آن به صورت کامل و جامع شرایط لازم برای این منظور را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات کلیدی مقاله:

  • استخراج و ماینینگ دو کلمه هم معنی هستند و نشان دهنده یک روش سرمایه گذاری در بازار می باشند.
  • روش های مختلفی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد که شرایط هر کدام از این روش ها از نظر میزان درآمد و میزان هزینه ها با یکدیگر متفاوت است.
  • هرچند میزان سختی و شرایط استخراج هر یک از رمز ارز ها با یکدیگر متفاوت است اما با این حال پروسه ورود به استخراج تمام رمز ارزها تقریباً مشابه یکدیگر هستند.
  • منظور از استخراج ارز دیجیتال کمک به تایید تراکنش های موجود در شبکه بلاکچین و رمز ارز مورد نظر و در نهایت دریافت پاداش از بابت این کمک است.

 

 

راهنمای مطالعه نمایش

منظور از استخراج ارز دیجیتال چیست

وقتی صحبت از استخراج و یا ماینینگ می شود در نگاه اول ذهن شما ممکن است به سمت معدن کاری و استخراج سنگها و فلزات مختلف از دل خاک برود. هرچند در فرایند ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال در بازار نیز شما در به دنبال دست یافتن به رمز ارزهای با ارزش هستید؛ اما قرار نیست برای این روش درآمدزایی دست به بیل و کلنگ بزنید. منظور از استخراج ارز دیجیتال در واقع حضور به عنوان یک کاربر در شبکه بلاک چین یکی از رمز ارزهای موجود در بازار و فعالیت برای تایید تراکنش های انجام گرفته در آن شبکه و در نهایت دریافت پاداش از شبکه است.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید نیاز است تا یک مثال بسیار ساده و کاملا قابل درک را با شما در میان بگذاریم. اگر در محیط شهر خود دقت کرده باشید دستگاه‌ های خودپرداز بانک های مختلف ممکن است علاوه بر محیط خود بانک در کنار فروشگاه‌های مختلف نیز قرار داشته باشند. مالکین فروشگاه ها با دریافت امتیاز دستگاه های خودپرداز و نصب آنها به کاربران بانک ها کمک می کنند تا راحت تر و سریعتر به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند و در عوض پاداشی به عنوان کارمزد تراکنش ها را از بانک مورد نظر دریافت می کنند. در این فرایند مالک مغازه بخشی از محیط کار خود را در اختیار یک بانک قرار می دهد تا امکان گسترده تر شدن خدمات برای بانک مورد نظر ایجاد شود. این امر می‌تواند مزیت های بسیار زیادی برای هر کدام از بانک ها مانند گسترده تر شدن خدمات و جلب نظر مشتریان را به دنبال داشته باشد.

دقیقا مشابه این فرایند در استخراج ارز دیجیتال نیز رخ می دهد. تمام تراکنش های صورت گرفته در یک بانک بایستی به تایید خود بانک برسد. در تایید تراکنش های بانکی، بانک به عنوان یک واسط و شخص ثالث عمل کرده و تراکنش های صورت گرفته را تایید نموده و آن را اجرا می کند. اما در بازار ارز دیجیتال دیگر خبری از شخص و یا موسسه ثالث نبوده و تمام رمز ارزها به صورت غیر متمرکز اداره می شوند. در این بین بایستی یک الگوریتم و ساز و کاری برای تایید تراکنش های صورت گرفته در محیط بلاک چین در بستر کار شبکه قرار بگیرد.

من و شما به عنوان یک کاربر می توانیم کامپیوتر ها و یا دستگاه های ماینر خود را به شبکه بلاک چین هر یک از ارزهای دیجیتال متصل کرده و برای تایید تراکنش ها به شبکه کمک کنیم. در این حالت ما کامپیوتر و یا دستگاه شخصی خود را در اختیار شبکه قرار می دهیم تا امکان تایید سریع تر و بهتر تراکنش‌ها را داشته باشد. در ازای این فرایند و البته بسته به میزان قدرت کامپیوتر و سیستم در دسترس ما، شبکه پاداش‌هایی را در ازای تایید های صورت گرفته پرداخت می نماید.

به کل فرایند عضویت در شبکه و کمک برای تایید تراکنش ها و همچنین دریافت پاداش برای آن اصطلاحاً استخراج ارز دیجیتال اطلاق می گردد. ملاحظه می کنید که برای استخراج رمز ارز نیازی به بیل و کلنگ نداشته و تنها با اتصال یک سیستم کامپیوتری قدرتمند می توانید برای این منظور اقدام کنید.

استخراج ارز دیجیتال چیست

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست

اما دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه می توانیم یک سیستم عالی و مناسب برای استخراج رمز ارز ها داشته باشیم؟ کاملاً مشخص است که به سیستم سخت افزاری مورد استفاده برای تایید تراکنش ها در شبکه بلاک چین دستگاه ماینینگ و یا دستگاه استخراج ارز دیجیتال گفته می شود. هر سیستم سخت افزاری که قدرت پردازش داشته باشد می‌تواند به عنوان دستگاه استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. از سیستم پردازنده داخلی موبایل های هوشمند گرفته تا ابر کامپیوتر ها می توانند به عنوان دستگاه ماینینگ مورد استفاده قرار بگیرند.

البته در حال حاضر به صورت معمول و رایج چهار دسته از دستگاه ها برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال در میان کاربران جهانی مورد استفاده قرار می گیرند:

  • سی پی یو یا سیستم پردازنده مرکزی
  • کارت گرافیک ها و یا دستگاه ماینر گرافیکی
  • دستگاه های FPGA
  • دستگاه های ماینر ASIC

سی پی یو یا همان سیستم پردازنده مرکزی یک پردازشگر داخلی است که در حال حاضر در موبایل ها، لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سی پی یو نیاز به یکی از این دستگاه ها خواهید داشت. دقت داشته باشید که سی پی یو ساده ترین روش استخراج ارز دیجیتال است که البته برای بسیاری از آن ها قابل استفاده نیست زیرا قدرت پردازش آن بسیار کمتر از سایر دستگاه ها خواهد بود. در این روش شما می توانید با اتصال موبایل و یا کامپیوتر خانگی و لپ تاپ خود به یک شبکه بلاک چین به عنوان یک ماینر در آن فعالیت نمایید.

کارت های گرافیکی از نظر قدرت پردازش در درجه بهتری نسبت به سیستم پردازنده مرکزی قرار دارند و حدود ۳۰ برابر بهتر می‌توانند برای پردازش اطلاعات و محاسبات عمل کنند. بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار که امکان استخراج آنها با سیستم پردازنده مرکزی وجود ندارد با کارت های گرافیک قابل استخراج هستند و این روش استخراج نسبتاً معمول تر و رایج تر است. در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال با سی پی یو تقریبا منسوخ شده و ماینرها برای استخراج بیشتر به دنبال استفاده از کارتهای گرافیکی و دستگاه های با شرایط بهتر هستند.

دستگاه های FPGA نوع دیگری از دستگاه های مورد استفاده برای استخراج ارز دیجیتال هستند که به صورت مخصوص برای این منظور تهیه و تولید شده و کاربرد دیگری در سایر صنایع و موارد ندارد. این دستگاه ها بسته به برند تولید کننده و همچنین کیفیت و مشخصات مربوط به سیستم پردازنده خود می توانند قدرت سه تا صد برابری نسبت به کارت های گرافیک داشته باشند. البته تولید این قبیل دستگاه ها برای استخراج ارزهای دیجیتال در گذشته انجام پذیرفته و به دلیل مشکلات بسیار زیاد مانند سخت بودن پیکربندی آنها برای اتصال به شبکه بلاک چین در حال حاضر از آنها استفاده نمی شود.

در نهایت معمول‌ترین وسیع ترین و رایج ترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال دستگاه های ماینر اسیک هستند. این دستگاه ها مدرن ترین و جدیدترین دستگاه های ماینر تولید شده برای استخراج رمز ارز ها می باشند که قدرت پردازش فوق العاده بالایی داشته و امکان استخراج اکثر ارزهای دیجیتال با آنها وجود دارد. البته شایان ذکر است که امکان استخراج برخی از رمز ارز ها با این دستگاه ها به دلیل ایجاد محدودیت های تیم توسعه دهنده خود آن رمز ارز وجود ندارد اما از نظر قدرت محاسباتی این دستگاه ها توانایی استخراج و حل کردن تراکنش های مربوط به تمام شبکه های بلاکچین را دارا هستند.

استخراج ارز دیجیتال چیست

منظور از استخراج ابری (Cloud Mining) ارز دیجیتال چیست؟

تا اینجا در این مقاله به زبان ساده درک کردید که استخراج ارز دیجیتال چیست و چه فرایندها و پروسه هایی برای استخراج رمز ارز ها انجام می پذیرد. اما اصطلاح دیگری که در بررسی استخراج ارز دیجیتال باید به آن نیز بپردازیم استخراج ابری یا کلود ماینینگ است. استخراج ابری مفهوم و اصطلاح چندان پیچیده‌ای نیست و اگر شما به نحوه ارائه خدمات هاست ابری تسلط داشته باشید این مفهوم نیز برای شما کاملاً ساده خواهد بود. در روش استخراج معمولی که دستگاه های لازم برای استخراج را در بند قبلی با هم مرور کردیم شما می بایست یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال تهیه کرده و آن را به شبکه بلاکچین و رمز ارز مورد نظر خود متصل کنید. در این فرایند امکان استخراج رمز ارز ها بدون تهیه یک دستگاه استخراج امکان پذیر نخواهد بود.

در این بین برخی از شرکت های بزرگ و سرمایه دار اقدام به راه اندازی مزرعه استخراج کرده و دستگاه ‌های استخراج مختلف با کیفیت های متفاوت را به هزینه شخصی خود تهیه و به شبکه بلاک چین رمز ارزهای مختلف متصل کرده اند‌. استخراج ابری به این معنا است که شما به جای خرید یک دستگاه ماینر از خدمات این شرکت ها استفاده کرده و به نوعی یکی از دستگاه های استخراج آن ها را اجاره کنید.

فرض کنید شما به دنبال استخراج بیت کوین هستید. وارد سایت یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات استخراج ابری شده و دستگاههای مختلف موجود در شرکت برای اتصال به شبکه بلاک چین بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهید. بعد از انتخاب دستگاه مورد نظر می توانید طبق یک قرارداد مشخص آن را از شرکت اجاره کرده و تمام فرایند استخراج بیت کوین خود را از طریق دستگاه مورد نظر ادامه دهید.

دقت داشته باشید که شما در فرایند استخراج ابری به تمام مزیت های تعریف شده برای استخراج ارز دیجیتال دسترسی خواهید داشت اما نکته مهم اینجاست که در ازای اجاره دستگاه ماینر بایستی هزینه ای را به صورت ماهیانه به شرکت مورد نظر پرداخت کنید. در واقع در این حالت شما باید بررسی کنید که خرید یک دستگاه استخراج جدید می تواند برای شما هزینه بیشتری به دنبال داشته باشد و یا پرداخت هزینه اجاره ماهیانه دستگاه های ماینر موجود در شرکتهای خدمات استخراج ابری.

البته شایان ذکر است که به دلیل اینکه کاربران معمولا از کشورهای مختلف از خدمات استخراج ابری در یک سایت و یا شرکت استفاده می‌نمایند شناخت کافی نسبت به این سایت ها و شرکت ها وجود نداشته و خیلی از سایت های موجود در اینترنت که در ارائه خدمات فعالیت دارند سایت های کلاهبرداری هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از خدمات استخراج ابری برای سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال هستید حتماً تحقیقات لازم درباره شرکت های ارائه دهنده خدمات را داشته باشید. یکی از مهمترین روش های فریب کاربران توسط این شرکت ها در نظر گرفتن هزینه های بسیار کم برای اجاره دستگاه های استخراج ارز دیجیتال است.

استخراج ارز دیجیتال چیست

چرا ماینینگ انجام می پذیرد؟

حالا به خوبی می دانید که ماینینگ چیست و بهترین دستگاه های ماینینگ نیز در بازار کدام ها هستند. اما احتمالاً این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که چرا ماینینگ صورت می پذیرد و چه دلیلی دارد یک شبکه بلاک چین امکان استخراج ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و از این طریق به آنها پاداش اعطا نماید؟ واقعیت این است که دلایل بسیار زیادی برای ماینینگ میتوان عنوان کرد که هر یک از آنها اهمیت خاص خود را دارند. دلایل انجام پذیرفتن ماینینگ از دیدگاه کاربران و از دیدگاه خود شبکه بلاک چین با یکدیگر متفاوت است اما در نهایت این دو اهداف مشترکی دارند که در فرایند ماینینگ به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

اگر بخواهیم دلایل انجام پذیرفتن ماینینگ را از دیدگاه کاربران و ماینر ها مورد بررسی قرار دهیم پاسخ سوال بسیار ساده خواهد بود. تمام کاربران به دنبال رسیدن به سود و کسب درآمد از این روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند. ماینینگ و یا استخراج رمز ارزها در واقع روشی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان از دو پتانسیل سوددهی یک رمز ارز استفاده کنند. از یک طرف در فرایند ماینینگ، ماینر می تواند به تعدادی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشد که قیمت این ارز های دیجیتال در لحظه نسبت به هزینه صورت پذیرفته برای ماینر یک درآمد را برای وی به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر افزایش قیمت هر یک از ارزهای دیجیتال در دراز مدت نیز می تواند درآمد مضاعفی را برای یک ماینر ایجاد کند. به همین دلیل استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل به یک روش محبوب و جذاب برای درآمدزایی توسط کاربران شده است.

از طرف دیگر ماینینگ مزیت های بسیار زیادی برای خود شبکه بلاکچین نیز دارا است و رمز ارزها با استفاده از این فرایند به دنبال رسیدن به اهداف مشخصی مانند بالا بردن امنیت شبکه خود هستند. از این رو استفاده از الگوریتم هایی که امکان استخراج ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می آورد تبدیل به یکی از الگوریتم های محبوب و جذاب در میان شبکه های بلاکچین شده است. در ادامه با بررسی مزیت های استخراج ارز دیجیتال درک بیشتری نسبت به این موضوع پیدا خواهید کرد. به صورت خلاصه می‌توان بیان کرد که ماینینگ و استخراج رمز ارزها برای شبکه های بلاکچین به چند دلیل اصلی زیر انجام می پذیرد:

  • تایید تراکنش های صورت گرفته شده توسط کاربران
  • حفظ امنیت شبکه
  • تولید واحد ها و بلاک های جدید به صورت کاملاً غیر متمرکز

مزیت های استخراج ارز دیجیتال چیست

اصطلاحات استخراج
 ارز دیجیتالبرای اینکه اهمیت استخراج ارز دیجیتال برای شما بیشتر مشخص شود لازم دانستیم تا مزیت های این فرایند را نیز به شما معرفی کنیم. استخراج ارز دیجیتال هم برای ماینر ها و هم برای شبکه توسعه دهنده رمز ارز مورد نظر می تواند وضعیت های خاص خود را داشته باشد. در ادامه مزیت ها را با یک توضیح مختصر با هم مرور می کنیم تا درک شما نسبت به اهمیت ماینینگ در بازار ارز دیجیتال بیشتر شود.

  • رسیدن به سود از طریق به دست آوردن ارز دیجیتال جدید

اولین مزیت ماینینگ برای ماینرها رسیدن به رمز ارزهای جدید است. در واقع پاداش فرایند استخراج ارز دیجیتال مقداری از همان رمز است که در پایان تشکیل یک بلاک جدید به استخراج کننده های آن بلاک تعلق میگیرد. البته لازم به توضیح است که نباید سود خود را از استخراج ارز دیجیتال تنها به قیمت لحظه ای رمز ارز استخراج شده نسبت بدهید. زیرا هزینه هایی مانند هزینه های مصرف برق، هزینه اینترنت و مواردی از این دست وجود دارند که باید به بررسی آنها نیز بپردازید.

  • رسیدن به سود از طریق افزایش قیمت ارز دیجیتال استخراج شده

همچنین یکی دیگر از مزیت های استخراج ارز دیجیتال این است که کاربران می توانند به سود حاصل از افزایش قیمت رمز ارزها نیز امیدوار باشند. به این معنا که هر کدام از ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده قیمت های به مراتب بیشتری داشته باشند و افزایش قیمت آنها می تواند شرایط لازم برای رسیدن به سود های بیشتر توسط ماینر ها را فراهم آورد.

  • تایید تراکنش های صورت گرفته در شبکه

همانطور که در بالا اشاره کردیم بر خلاف سیستم‌های بانکی که در آنها تایید تراکنش ها توسط بانک به عنوان یک واسطه انجام می پذیرد در بازار ارز دیجیتال خبری از واسطه در آن بوده و تمام فرایند تایید تراکنش ها بایستی به صورت غیرمتمرکز انجام پذیرد. استخراج کننده ها و یا ماینر ها در نقش تایید تراکنش ها در شبکه نیز وارد شده و به نوعی این مزیت را نیز برای شبکه به وجود می آورند.

  • افزایش سرعت تایید تراکنش ها و نقل و انتقال ها در شبکه

احتمالاً با مفهوم مقیاس پذیری در شبکه بلاکچین آشنا هستید و می دانید که در حال حاضر رقابت بسیار شدیدی میان بلاکچین های مختلف موجود در بازار ارز دیجیتال برای افزایش مقیاس‌پذیری و سرعت انجام تراکنش ها وجود دارد. وقتی تعداد ماینر های زیادی در حال انجام فرایند استخراج در یک شبکه بلاک چین باشند عملاً سرعت تایید تراکنش ها افزایش پیدا کرده و کاربران و معامله گران می توانند در مدت زمان بسیار کوتاه تمام فرایند های مورد نظر خود اعم از نقل و انتقال و یا خرید و فروش را انجام دهند.

  • افزایش امنیت شبکه

یکی از مهمترین مزیت های استخراج ارز دیجیتال برای شبکه بلاکچین، افزایش قابل توجه امنیت شبکه است. در واقع بخش اعظمی از وظیفه مربوط به افزایش امنیت شبکه بلاک چین به عهده ماینر ها و استخراج کننده ها است. فعالیت ماینر ها باعث می شود تا امکان ایجاد تراکنش های تقلبی در شبکه وجود نداشته باشد و به نوعی ماینرها نقش امنیتی برای جلوگیری از وجود چنین کلاهبرداری هایی در شبکه نیز را دارند. دقت داشته باشید که هر بلاک جدید به وجود آمده در شبکه بلاک چین به تایید تمام نود ها می رسد و از این رو اگر یک تراکنش تقلبی در شبکه صورت پذیرد بلافاصله نود ها آن را شناسایی می نمایند.

  • تولید بلاک های جدید و گسترش شبکه بلاکچین

وضعیت دیگر وجود ماینر ها در فرایند استخراج ارز دیجیتال این است که بلاک های جدید از طریق فعالیت آنها به وجود آمده و بلاک چین می تواند گسترش پیدا کند. دقت داشته باشید که به وجود آمدن تمام بلاک ها در داخل شبکه بلاک چین با استفاده از فعالیت ماینر ها صورت می پذیرد و عدم وجود آنها میتواند توقفی بر فعالیتهای شبکه بلاک چین مورد نظر باشد.

استخراج ارز دیجیتال چیست

معایب استخراج ارز دیجیتال چیست

اکنون به خوبی می دانید که مزیت های استخراج ارز دیجیتالی چیست و چرا استفاده از این فرآیند در میان شبکه بلاکچین رایج شده است. اما لازم دانستیم تا به بررسی معایب استخراج ارز دیجیتال نیز بپردازیم. درک معایب استخراج ارز دیجیتال ۲ مزیت بسیار بزرگ برای شما به دنبال خواهد داشت. اول اینکه درک خواهید کرد که آیا این روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می تواند برای شما سود آور باشد و یا خیر. از آن گذشته می توانید شرایط خود را نیز برای ورود به این فرآیند سرمایه گذاری مورد سنجش قرار دهید. مهمترین معایب استخراج ارز دیجیتال را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

استخراج ارز دیجیتال مخصوصاً برای رمز ارزهای مانند بیت کوین نیاز به مصرف انرژی بسیار زیادی دارد و همین امر باعث افزایش قابل توجه مصرف انرژی در جهان شده است. هرچند خیلی از ماینر ها و یا تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال این را درک نمی کنند و آن را در زندگی خود احساس نمی کنند، اما این امر می تواند آسیب های فوق العاده شدیدی بر روی محیط زیست و شرایط زندگی انسان در کره زمین به وجود آورد.

یکی دیگر از معایب ماینینگ هزینه های بسیار زیاد مربوط به این روش سرمایه گذاری است. از هزینه خرید یک دستگاه ماینر جدید گرفته تا هزینه های دیگری مانند هزینه مصرف برق و هزینه اینترنت از جمله هزینه هایی هستند که شما بایستی قبل از اولین استخراج آنها را پرداخت کنید.

ورود به فرآیند ماینینگ به صورت حرفه ای نیاز به سرمایه اولیه قابل توجهی دارد. در حال حاضر اگر شما بخواهید به صورت کاملاً حرفه ای و برای رسیدن به درآمدهای قابل توجه وارد چرخه استخراج رمز ارزها شوید نیاز به سرمایه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی خواهید داشت. این مقدار هزینه با توجه به نوع دستگاه انتخاب شده از سوی شما و همچنین با افزایش قیمت دلار باز هم ممکن است افزایش پیدا کند. البته شایان ذکر است که روش ها و ترفند هایی برای بهینه کردن هزینه مربوط به استخراج ارز دیجیتال وجود دارد که شما می توانید از این ترفندها استفاده کنید اما استفاده از ترفندهای کاهش هزینه ها ممکن است چالش هایی را برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال برخی از کاربران به جای خرید یک دستگاه ماینر جدید به دنبال خرید دستگاه کارکرده می‌روند که ممکن است چالش های مانند خرابی های متعدد را برای آنها به دنبال داشته و کل هزینه پرداخت شده برای دستگاه جدید از بین برود.

محدودیت های وضع شده از سوی دولت یکی دیگر از معایب استخراج ارز دیجیتال است. اگر شما در حال حاضر به دنبال ورود به روش سرمایه گذاری استخراج رمز ارز ها باشید نیاز است تا از سازمانهای مربوطه دولتی مجوزهای لازم را اخذ نمایید در غیر اینصورت فعالیت شما غیر قانونی خواهد بود و دولت این اجازه را دارد تا در صورت شناسایی شما برای ضبط دستگاه ها و حتی جریمه نقدی شما اقدام نماید. همچنین دقت داشته باشید که دریافت مجوز های لازم برای ماینینگ، خود نیز می تواند هزینه های بیشتری روی دست شما باقی گذاشته و حتی هزینه مربوط به مصرف انرژی را نیز با توجه به صنعتی در نظر گرفته شدن محیط کار شما بیشتر خواهد کرد.

استخراج ارز دیجیتال چگونه کار میکند

مفاهیم اولیه مربوط به استخراج ارز دیجیتال را به صورت کامل با هم مرور کردیم. حالا نوبت به این رسیده که با هم شرایط کار استخراج ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. برای اینکه پروسه استخراج ارز دیجیتال را به خوبی درک کنید لازم دانستیم تا به صورت کاملاً شفاف و ساده به بررسی این موضوع بپردازیم.

برای این منظور فرایند استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را با هم مرور می کنیم. به صورت کلی استخراج تمام رمز ارزها نزدیک به یکدیگر است و تنها وجود برخی از الگوریتم ها و برخی توابع باعث بروز تفاوت های اندکی در آنها می شود. وقتی شما به عنوان یک کاربر در حال انتقال مقدار بیت کوین از انواع کیف پول ارز دیجیتال خود به آدرس دیگری هستید بعد از وارد کردن آدرس مورد نظر و تایید شما، این تراکنش وارد دفتر توزیع کل شبکه بیت کوین میشود.

ماینر های فعال در شبکه با در اختیار داشتن کلید عمومی تراکنش شما و همچنین مشاهده دفتر کل تراکنش ها می توانند برای تایید تراکنش صورت گرفته اقدام نمایند. برای تایید تراکنش ماینر بایستی یک معادله ریاضی را حل کرده و ارتباط میان تراکنش صورت گرفته با تراکنش های قبلی را از این طریق تایید کند. در این صورت است که تراکنش صورت گرفته مورد قبول قرار گرفته و به یکی از بلاک ها اضافه و در نهایت بعد از تکمیل بلاک، بلاک مورد نظر وارد شبکه بلاک چین بیت کوین میشود.

معادله ریاضی مربوط به تراکنش های صورت گرفته در شبکه بلاک چین بیت کوین توسط یک تابع به نام تابع هش صورت می پذیرد. تابع هش یک تابع یک طرفه است که از خروجی آن می‌توان به ورودی رسید اما با هر تغییر کوچک در ورودی خروجی جدیدی را مشاهده خواهید کرد. ماینر با حل کردن رابطه مربوط به تراکنش صورت گرفته به نوعی فرایند استخراج بیت کوین را به اتمام رسانده و بعد از اتمام پر شدن بلاک مورد نظر میتواند پاداش خود را نیز دریافت کند‌. دقت داشته باشید که اگر کسی سعی بر انجام یک تراکنش تقلبی در شبکه داشته باشد به دلیل عدم ارتباط تراکنش مورد نظر با توابع هش مربوط به تراکنش های قبلی عملاً امکان تایید آن نیز وجود نخواهد داشت.

استخراج ارز دیجیتال چیست

استخر استخراج چیست

اصطلاحات استخراج
 ارز دیجیتالمفهوم دیگری که در مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست باید به بررسی آن بپردازیم استخر استخراج است. احتمالاً عبارت استخر استخراج یا Mining Pool  را در سایت ها و مقالات مختلف مشاهده کرده و می دانید که یکی از اصلی ترین المان های مربوط به استخراج رمز ارز ها محسوب می شود. معنی و مفهوم استخر استخراج نیز بسیار ساده است. در گذشته به دلیل راحت بودن فرایند استخراج و نبود رقابت سنگین عملاً کاربران به تنهایی با دستگاه های معمولی اقدام به استخراج رمز ارز های مختلف مانند بیت کوین می کردند. اما به مرور و با وارد شدن افراد بیشتر به عنوان ماینر در استخراج رمز ارزها این شرایط پیچیده تر شد.

در قدم اول دستگاه های پیشرفته تری نسبت به گذشته برای استخراج رمز ارزها در بازار به وجود آمدند که اکنون آنها را با نام اسیک می شناسیم. با به وجود آمدن این دستگاه های پیشرفته باز هم امکان استخراج توکن ها برای کاربران وجود داشت. اما این وضعیت باز هم خیلی دوام نیاورد و رقابت شدیدتری در میان ماینر ها شکل گرفت. به همین دلیل بود که مفهوم استخر استخراج در بازار ارز دیجیتال متولد شد.

استخر استخراج در واقع یک فضای ابری است که در آن ده ها ماینر مختلف دستگاه ‌های استخراج خود را با هم ترکیب کرده و یک دستگاه قدرتمند برای استخراج راحت تر و البته رقابت سنگین تر با سایر ماینر ها ایجاد می نمایند. هر چقدر تعداد دستگاه های متصل به یک استخر و یا قدرت دستگاههای متصل شده به آن بیشتر باشد در نهایت قدرت استخر مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد و امکان استخراج بیشتر بیت کوین و یا سایر رمز ارزها را خواهد داشت.

در حال حاضر بخش قابل توجه بیت کوین ها و رمز ارزهای استخراج شده متعلق به همین استخر ها است و کاربرانی که به صورت ترکیبی دنبال استخراج رمز ارزها هستند چندان توفیقی در این امر نخواهند داشت. به دلیل اینکه افزایش توان پردازشی استخرهای استخراج نسبت به دستگاههای تکی به قدری زیاد بوده است که عملاً دستگاه های تکی شانسی برای رقابت با این استخرها را ندارند.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست

یکی دیگر از مفاهیم بسیار مهمی که بایستی در مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست به بررسی آن بپردازیم، مزرعه استخراج است. مزرعه استخراج ارز دیجیتال یا Crypto Mining Farm  اصطلاحاً به محلی اطلاق می شود که در آن دستگاه های پیشرفته بسیار زیادی به کار گرفته می شوند تا فرایند استخراج رمز ارز در رقابتی ترین حالت ممکن انجام پذیرد. در حال حاضر مزارع استخراج تنها گزینه هایی هستند که می‌توانند با استخر استخراج رقابت داشته باشند. مزرعه استخراج معمولاً سوله های خیلی بزرگی هستند که در خارج از شهر راه اندازی شده و دهها دستگاه ماینر در آن به صورت همزمان به کار گرفته می‌شوند تا فرایند استخراج با سرعت و دقت بسیار بالا انجام پذیرد. راه اندازی یک مزرعه استخراج نیاز به هزینه های بسیار زیادی دارد که معمولاً تنها شرکت های خیلی بزرگ می توانند برای این منظور اقدام نمایند. البته شایعات بسیار زیادی مبنی بر وجود مزارع استخراج زیاد در کشور ما نیز وجود دارد که بسیاری از کاربران دلایل قطعی برق در فصل تابستان را هم فعالیت این مزارع میدانند.

 

کدام ارزهای دیجیتال را می توان استخراج کرد؟

یکی از سوالات و چالشهای مهمی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که کدام یک از ارزهای دیجیتال موجود در بازار را می توان استخراج کرد آیا همه رمز ارزها قابلیت استخراج دارند یا خیر؟ اگر مشخصات ارزهای دیجیتال مختلف را در سایت کوین مارکت کپ مشاهده کرده باشید یکی از فیلتر های اصلی این سایت برای معرفی رمز ارزها گزینه قابل استخراج و غیر قابل استخراج است که شما می توانید با فعال کردن گزینه رمز ارز هایی که امکان استخراج آنها وجود دارد را تشخیص دهید.

اما جدایی از این موضوع سعی داریم در این بخش به معرفی شرایط و ویژگی‌های بپردازیم که با توجه به آنها می توان یک رمز ارز را برای استخراج تعیین کرد. برای اینکه سکه های یک رمز ارز قابل استخراج باشد بایستی شرایط خاصی در شبکه آن برقرار باشد که در ادامه به معرفی این شرایط می پردازیم.

  • کوین ها و دارندگان شبکه بلاک چین اختصاصی

تنها ارز دیجیتال هایی قابل استخراج هستند که کوین باشند. در مقاله فرق کوین و توکن سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع تفاوت‌های میان این دو دسته رمز ارز ها را برای شما بیان کنید تا به درک کامل و صحیح از آنها برسید. اولین و مهمترین مشخصه لازم برای اینکه یک ارز دیجیتال قابل استخراج باشد این است که رمز ارز مورد نظر دارای شبکه بلاک چین اختصاصی بوده و به اصطلاح کوین باشد. البته لازم به توضیح است که تمام رمز ارز هایی که دارای شبکه بلاکچین اختصاصی هستند قابل استخراج نخواهند بود و شرط دیگری نیز برای محصول لازم است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

از این گذشته شرایط استخراج رمز ارز های مختلف با یکدیگر متفاوت است و قرار نیست تمام رمز ارزها شرایط یکسانی برای استخراج داشته باشند. در قدم اول این موضوع را در ذهن خود باقی نگه داریدد که یک ارز دیجیتال برای اینکه قابلیت استخراج داشته باشد حتماً باید دارای شبکه بلاکچین اختصاصی بوده و بر روی شبکه بلاکچین رمز ارز دیگری پیاده سازی نشده باشد.

  • ارزهای دیجیتالی که با الگوریتم اثبات کار پیاده سازی شده اند

اصطلاحات استخراج
 ارز دیجیتالدومین مشخصه لازم برای اینکه یک رمز ارز قابلیت استخراج داشته باشد این است که فرایند تایید تراکنش ها در آن با استفاده از الگوریتم به اثبات کار صورت پذیرد. در مقاله ارز دیجیتال چگونه کار میکند سعی کردیم تا به صورت کامل و شفاف انواع الگوریتم های رایج در شبکه های بلاکچین و رمز ارز ها را برای شما تشریح کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها الگوریتم اثبات کار است. در الگوریتم اثبات کار این فعالیت و رقابت میان ماینرها است که باعث تایید تراکنش ها شده و در نتیجه شبکه نیز پاداشی را برای آنها به عنوان پاداش استخراج در نظر می‌گیرد.

ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز جهان با الگوریتم اثبات کار وارد بازار شد و بعد از آن نیز رمز ارز های بسیار زیادی همین روند را پیروی کرده و در حال حاضر ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند که برای اجرای بخشهای مختلف آنها از الگوریتم اثبات کار استفاده میشود. با این حساب ارز های دیجیتالی که دارای شبکه بلاکچین اختصاصی بوده و از الگوریتم اثبات کار برای اجرای تراکنش ها در آنها استفاده شود امکان استخراج را خواهند داشت.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

سوال و چالش بعدی که به دنبال برطرف کردن آن برای شما هستیم این است که بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدام ها هستند و اگر بخواهیم وارد فرآیند سرمایه گذاری به روش استخراج در بازار ارز دیجیتال شویم بهتر است سراغ کدام یک از رمز ارزها برویم؟ در حال حاضر ارزهای دیجیتال زیادی در بازار تعریف شده اند که امکان استخراج آنها وجود دارد و بسیاری از ماینرها نیز در حال فعالیت در این زمینه می باشند.

برای اینکه در معرفی بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج به شما کاملا بهینه عمل کرده باشیم و شما را خیلی سردرگم نکنیم لازم دانستیم تا موارد موجود را به دو دسته اصلی تقسیم کنیم. در ادامه انواع ارز دیجیتال قابل استخراج را در دو دسته امکان رسیدن به درآمدهای بسیار بالا اما با شرایط استخراج بسیار سخت و امکان رسیدن به درآمدهای متوسط با شرایط استخراج آسان تقسیم کرده و به معرفی آنها می پردازیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با درآمد بالا

در دسته اول باید به معرفی ارزهای دیجیتالی بپردازیم که با ورود به فرآیند استخراج آنها اگر شما به خوبی عمل کرده باشید می توانید به درآمدهای قابل توجهی برسید. البته شایان ذکر است که رسیدن به درآمدهای بالا در فرایند استخراج این دسته از رمز ارزها تضمین شده نخواهد بود و حتماً شما باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و سپس برای این منظور اقدام کنید.

ارز دیجیتال بیت کوین بهترین گزینه برای استخراج ارز دیجیتال در حال حاضر در بازار است. با توجه به قیمت بسیار بالا و همچنین استقبال بسیار زیاد کاربران این رمز ارز در لیست ارزهای دیجیتال قابل استخراج در رتبه اول قرار گرفته و بهترین گزینه برای این منظور است.

بعد از ارز دیجیتال بیت کوین اتریوم بود که در جایگاه بعدی قرار داشت، اما بعد از مرج اتریوم و خارج شدن از آن از الگوریتم اثبات کار دیگر اتریوم ارز قابل استخراج نیست و نمی توانیم از آن یاد کنیم.

ارز دیجیتال هایی مانند اتریوم کلاسیک و یا بیت کوین کش حتی لایت کوین نیز می‌توانند شرایط خوبی از این نظر داشته باشند. دقت داشته باشید که وارد شدن به فرایند استخراج این دسته از رمز ارز ها حتما باید در بهترین حالت ممکن انجام پذیرد در غیر این صورت علاوه بر اینکه شما به درآمدی نخواهید رسید، ممکن است ضرر های سنگینی را نیز تقبل کنید. با توجه به گذشت مدت زمان بسیار زیاد از زمان استخراج بیت کوین و بالا رفتن شدید رقابت برای این منظور سختی استخراج زیادی را برای این رمز ارز شاهد هستیم و به همین دلیل برای استخراج آن حتما باید از پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده کرده و حتی نیاز است تا خود را به استخر های استخراج بزرگ موجود در دنیا نیز متصل کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با شرایط آسان

دست دوم از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج آنهایی هستند که شرایط استخراج ساده‌تری دارند اما فرایند سفارش آنها نمی تواند درآمد های خیلی زیاد را برای شما رقم بزند. البته با کمی دقت می توانید درآمد مناسبی نیز با استخراج این دسته از رمز ارزها نیز داشته باشید. ارز دیجیتال مونرو و یا دوج کوین می توانند بهترین گزینه برای این رده از رمز ارزها باشند‌.

حتما بخوانید: بلاکچین چیست

جمع بندی


اکنون به خوبی می‌دانید که استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه می توان از این روش برای درآمدزایی در بازار رمز ارزها استفاده کرد. برای اینکه وارد فرایند استخراج ارز دیجیتال شوید حتماً لازم است ابتدا آموزش های لازم در این باره را پشت سر گذاشته و سپس با تهیه ابزارها و وسایل لازم به دنبال استخراج رمز ارز های مورد نظر خود بروید. اگر در این باره بسترهای اولیه لازم را به خوبی تهیه نکنید احتمالاً با شکست روبرو خواهید شد و خیلی نمی توانید به دنبال رسیدن به درآمدهای قابل توجه و بالا در بازار باشید.

در مجموعه کانون بورس در کنار شما هستیم تا تمام روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را به صورت کامل و جامع برای شما بیان کنیم. برای این منظور شما می توانید از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و یا آموزش رایگان استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید. همچنین با شرکت در دوره ارز دیجیتال نیز می توانید به صورت کاملا حرفه ای شرایط و بسترهای اولیه لازم برای ورود به این بازار را در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: