ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

۲۵ ارز دیجیتال برتر قرارداد هوشمند + مزایا و معایب

ارزهای دیجیتال پلتفرم قرارداد هوشمند
شما در حال مطالعه مقاله ۳۲ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با معرفی ۲۵ ارز دیجیتال قرارداد هوشمند با شما همراه هستیم. همان طور که می دانید، انواع ارز دیجیتال های زیادی در بازار تعریف می‌شود که هر یک از این دسته‌بندی‌ها شرایط خاص خود را داشته و برای سرمایه گذاری باید به کاربردهای آنها دقت کرد. یکی از کاربردهای بسیار مهم در میان رمز ارزها استفاده از آنها برای تنظیم و اجرای قراردادهای هوشمند می‌باشد. از این رو  در این مقاله بر آن شدیم تا برای این دسته از رمز ارزها نیز بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

نکات کلیدی مقاله:

  • ارز دیجیتال قرارداد هوشمند می‌توانند کاربردها، ویژگی‌ها و مزیت‌های دیگری هم داشته باشند.
  • قرار گرفتن یک رمز ارز در لیست ارز دیجیتال قرارداد هوشمند به معنی عالی بودن آن برای سرمایه گذاری نیست.
  • بررسی و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال برای ارزیابی این دسته از رمز ارزها نیز لازم و ضروری خواهد بود.
  • اتریوم و کاردانو بهترین پلتفرم ها برای توسعه قرارداد هوشمند هستند.

 

قرارداد هوشمند در ارز دیجیتال چیست؟

تعریف و تشریح قرارداد هوشمند نیاز به یک مقاله کامل و جامع دارد. این قراردادها در واقع کدهای برنامه نویسی شده هستند که با ضوابط و شرایط از پیش تعیین شده و ثابت برنامه نویسی شده و  بر روی بلاک چین های مختلف پیاده‌سازی می‌شوند. کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزدهای شبکه از ماهیت این قراردادها برای پیش برد اهداف خود استفاده نمایند. برای مثال برای خرید فروش یک کالا می‌توان قرارداد هوشمند تعریف نمود تا خریداران از این پس بدون نیاز به هیچ چالش یا مکاتبه‌ای و با امنیت بسیار بالا برای خرید و فروش کالای مورد نظر اقدام نمایند.

ارز دیجیتال قرارداد هوشمند چیست؟

ارز دیجیتال قرارداد هوشمند اصطلاحاً به رمز ارزهایی اطلاق می‌شود که شبکه آنها برای توسعه این دسته از قراردادها مناسب است و یا برای پرداخت کارمزدها در این قراردادها از آنها استفاده می‌شود. توسعه رمز ارزها برای قراردادهای هوشمند به نوعی یک کاربرد بسیار ویژه را برای آنها تعریف می‌نماید. البته به صورت کلی امکان پیاده‌سازی این قراردادها در بلاک چین های مختلف وجود دارد. برای مثال بلاک چین ارز دیجیتال بیت کوین نیز این امکان را فراهم کرده است. اما به صورت اختصاصی این رمز ارز و بلاک چین آن برای این کاربرد تعریف نشده است.

ارز دیجیتال قرارداد هوشمند

چرا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال قرارداد هوشمند اهمیت دارد؟

تمام کاربران و تریدرها به دنبال سرمایه گذاری روی بهترین و کاربردی‌ترین رمز ارزهای بازار هستند. از این انتخاب یک رمز ارز با ویژگی‌های عالی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای سرمایه گذاری باشد. ارز دیجیتال قرارداد هوشمند به نوعی با داشتن یک ویژگی و کاربرد خاص در این باره می‌توانند انتخاب خوبی باشند. به نوعی این رمز ارزها را می‌توان از جمله ارزهای دیجیتال با اهداف خاص و عالی در بازار تعریف کرد. ویژگی که هر رمز ارزی آن را ندارد.

با توجه به تعریف کاربردهای عالی برای ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند سرمایه گذاری روی آنها نیز با جذابیت‌های زیادی همراه است. در ادامه با معرفی بهترین ها در این دسته شما را با مزیت‌های سرمایه گذاری بر روی آنها بیشتر آشنا خواهیم نمود.

بهترین پلتفرم ها برای ارز دیجیتال قرارداد هوشمند

هر پلتفرم و بلاک چینی که برای قراردادهای هوشمند تعریف شده باشد، شرایط و مزیت‌های خاص خود را دارد. برای مثال در امر سادگی استفاده و کاربردی‌تر بودن پلتفرم اتریوم در صدر قرار می‌گیرد. در امر مقیاس پذیری شرایط پلتفرم کاردانو بهتر است. به همین ترتیب در ادامه سعی کرده‌ایم تا ارز دیجیتال قرارداد هوشمند را در دسته‌بندی‌های مختلف برای شما تشریح کنیم. با شناخت این رمز ارزها امکان تبیین یک استراتژی بهتر برای سرمایه گذاری روی آنها را نیز خواهید داشت.

با توجه به اینکه ریسک سرمایه گذاری روی هر یک از این رمز ارزها با دیگری متفاوت است، از این رو تصمیم گرفتیم تا آنها را در دسته های ۵ تایی به شما معرفی کنیم. در ادامه مقاله هر چقدر که تا انتها پیش می‌رویم قیمت ارزهای دیجیتال کمتر شده و پتانسیل های بسیار زیادتری برای سوددهی برای آنها تعریف می‌شود اما به خاطر داشته باشید که ریسک سرمایه گذاری آنها نیز به همین ترتیب افزایش پیدا می‌کند.

۵ ارز دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

در بخش اول باید به معرفی ۵ ارز دیجیتال برتر قراردادهای هوشمند بپردازیم. ارز دیجیتال قرارداد هوشمند در این گروه حاوی رمز ارزهای بسیار مشهور و محبوبی است که احتمالاً نام آنها را شنیده و به خوبی مزیت‌های آنها را نیز می دانید. سرمایه گذاری روی این دسته از ارزهای دیجیتال می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی به همراه داشت باشد. از این گذشته خطرات و ریسک سرمایه گذاری روی آنها نیز به مراتب پایین است. شما می‌توانید با انتخاب هر یک از این رمز ارزها خیلی راحت یک سرمایه گذاری بلند مدت مطمئن داشته باشید. البته رعایت اصول سرمایه گذاری برای خرید این موارد نیز لازم است.

دقت داشته باشید که سرمایه گذاری روی این دسته از ارز دیجیتال قرارداد هوشمند هم می‌تواند برای بلند مدت و هم برای نسوان گیری و سویینگ تریدینگ باشد. از این رو انتخاب روش سرمایه گذاری برای خرید این موارد نیز به سلیقه و تجربه کاربر بستگی خواهد داشت.

اتریوم

ارز دیجیتال قرارداد هوشمند


رتبه اول در گروه برترین‌های ارز دیجیتال قرارداد هوشمند قطعاً متعلق به اتریوم است. رمز ارزی که هم در این کاربرد در رتبه اول این رده بندی قرار می‌گیرد وهم در بازار نیز با قرار گرفتن در رتبه دوم بهترین ارزهای دیجیتال جهان بعد از ارز دیجیتال بیت کوین شرایط ایده آلی دارد. پلتفرم اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که برای قراردادهای هوشمند توسعه پیدا کرده است. در پلتفرم اتریوم تمام قراردادها به صورت تضمینی و بدون دخالت استفاده می‌شود. قراردادهای غیر قابل بازگشت که و قابل پیگیری که سرلوحه سایر پلتفرم ها و بلاک چین ها نیز قرار گرفته‌اند.

در بلاک چین اتریوم تمام شرایط قراردادهای هوشمند به صورت کد گذاری شده قرار دارند و طرفین می‌توانند با پردازش این کدها توسط شبکه به راحتی از محتوای آنها بهر مند شده و از آنها استفاده کنند.

بایننس کوین


با صحبت از ارز دیجیتال قرارداد هوشمند حتما باید درباره بایننس کوین نیز صحبت کنیم. رمز ارزی که جدا از بحث حمایت های بسیار زیاد آن از سوی این صرافی، کاربردها و ویژگی‌های بسیار زیاد داشته و استفاده از آن برای سرمایه گذاری می‌تواند یک برگ برنده برای سرمایه گذاران در این بازار باشد. این رمز ارز حجم معاملات بسیار بالایی داشته و هر روز هم به تعداد طرفداران آن اضافه می‌شود. مزیت‌های دیگری مانند استفاده به عنوان رمز ارز پرداختی در شبکه‌ها و صرافی های مختلف نیز باعث شده تا روز به روز شاهد رشد قابل توجه در شبکه آن باشیم.

کاردانو ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند


هم چنین در معرفی ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند باید به بررسی کاردانو نیز بپردازیم. خیلی از تحلیل گران بر این باورند که کاردانو به عنوان یک ارز دیجیتال قرارداد هوشمند در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند جایگزینی برای اتریوم باشد. ارز دیجیتال کاردانو را می‌توانید با قابلیت های بسیار زیادی در اختیار داشته باشید. همین قابلیت های زیادی آن باعث شده تا بسیاری از تحلیل گران از نظر سرمایه گذاری نیز آن را به عنوان یک گزینه مناسب و ایده آل شناسایی نمایند.

در جمع ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند کاردانو جایگاه بسیار خاصی دارد. این رمز ارز به صورت اختصاصی برای این پلتفرم توسعه پیدا کرده و هر روز به تعداد قراردادهای هوشمند آن اضافه می‌شود. به همین دلیل است که نگاه ویژه‌ای از سوی سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال روی این رمز ارز وجود دارد.

چین لینک


به عنوان یک  ارز دیجیتال با قیمت مناسب که هم در گروه ارز های دیجیتال قرارداد هوشمند تعریف می‌شود و هم شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، باید از چین لینک یاد کنیم. در چند ماه گذشته صحبت درباره این رمز ارز در میان کاربران بسیار زیاد شده است. کیفیت بالای آن باعث شده تا حتی سرمایه گذاران بزرگ نیز رو به سرمایه گذاری روی آن بیاورند. با این حال چین لینک در جمع ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند نیز در رتبه خوبی قرار می‌گیرد.

آوالانچ ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند


هم چنین در میان انواع ارز دیجیتال قرارداد هوشمند می‌توان آوالانچ را نیز به عنوان یک گزینه عالی انتخاب نمود. آوالانچ یک رمز ارز بسیار کاربردی است که با اهداف مشخص توسعه پیدا کرده است. این رمز ارز در سال ۲۰۲۱ با رشد و اقبال بسیار خوبی روبرو شد و به عنوان یکی از بهترین های بازار خود را معرفی کرد. این رمز ارز عالی را می‌توانید برای بلند مدت در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهید.

آوالانچ به دلیل شرایطی که در حال حاضر دارد، ریسک خیلی بالایی نداشته و احتمالاً می‌توان آن را برای چند سال آینده به عنوان یکی از بهترین های بازار رمز ارزها مشاهده کرد. در جمع ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند نیز این رمز ارز با وجود رقبای سرسختی مانند اتریوم و کاردانو می‌تواند شرایط خود را هم چنان حفظ کرده و به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری نیز باشد.

۵ ارز دیجیتال آینده دار قرارداد هوشمند

در گروه دوم به دنبال معرفی ۵ گزینه دیگر ارز دیجیتال قرارداد هوشمند هستیم که مانند گروه قبلی معروف و مشهور نیستند، اما شرایط بسیار ایده آلی دارند. این رمز ارزها از نظر کیفیت و مزیت ها شرایط بسیار خوبی دارند. حجم معاملات بالا و مناسبی داشته و حتی تا اندازه‌ای مشهور و محبوب نیز هستند. کی از مزیت‌های اصلی این ۵ ارز دیجیتال قرارداد هوشمند نسبت به گزینه های قبلی قیمت به مراتب مقرون به صرفه تر آنها است که به کاربران با سرمایه های کم نیز اجازه سرمایه گذاری روی آنها را می دهد. شما می‌توانید با انتخاب هر یک از این رمز ارزها شرایط بسیار خوبی را در آینده‌ای نه چندان دور برای خود در بازار رقم بزنید.

  • الگورند
  • استلار
  • فانتوم
  • تزوس
  • ایاس

ارزهای دیجیتال پلتفرم قرارداد هوشمند

این ۵ ارز دیجیتال در آینده‌ای نه چندان دور بسیار بیشتر از شرایط فعلی بر سر زبان ها خواهند افتاد. تزوس در حال حاضر با سرمایه گذاری بسیار زیادی اقدام به تبلیغات گسترده در سراسر جهان کرده است. سال ۲۰۲۲ را می‌توان سال انفجار قیمتی تزوس نامید. ایاس و استلار نیز با صبر و تحمل بسیار زیادی در شرایط کنونی قار دارند. توسعه ها و آپدیت‌های جدید این دو ارز دیجیتال نیز می‌تواند تبدیل به یک بمب انفجاری در قیمت آنها شود. هم چنین فانتوم و الگورند نیز در این بین شرایط خوبی داشته و امکان سرمایه گذاری روی آنها نیز برای شما وجود خواهد داشت.

۵ ارز دیجیتال با پتانسیل سرمایه گذاری و سوددهی بالا قرارداد هوشمند

نوبت به معرفی ۵ ارز دیجیتال قرارداد هوشمند می‌رسد که با وجود کیفیت و شرایط مناسب و هم چنین محبوبیت مناسب، هنوز به اندازه کافی رشد نکرده و امکان سوددهی بالایی از آنها می‌رود. رمز ارزهای این گروه در چند سال آینده می‌توانند رتبه های بسیار بالاتری را به خود اختصاص دهند. از این گذشته با توجه به شرایط کنونی جا برای رشد آنها نیز بسیار زیاد است. از این رو می‌توانید برای سرمایه گذاری روی آنها نیز حساب کنید.

  • اتریوم کلاسیک
  • وی چین
  • هارمونی
  • نئو
  • سلو

در نظر داشته باشید که این ۵ ارز دیجیتال نسبت به گروه‌های قبلی دارای ریسک سرمایه گذاری بیشتری هستند. اما با این حال امکان بهینه کردن شرایط با استفاده از سیستم مدیریت سرمایه و ریسک برای خرید آنها وجود دارد. از این گذشته می‌توان در میان مدت نیز آنها را جزء گزینه های عالی و مناسب برای سرمایه گذاری در نظر گرفت. برای کسانی که قصد خرید این رمز ارزها را دارند، توصیه می‌کنیم که بعد از رسیدن به سودهای قابل انتظار بخش قابل توجهی از سودها را به رمز ارزهای بهتر انتقال دهند تا از این طریق ریسک سرمایه گذاری آنها کمتر شود.

۵ ارز دیجیتال با پتانسیل رشد های انفجاری قرارداد هوشمند

ارز دیجیتال قرارداد هوشمند که قیمت پایینی هم داشته باشد، می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری باشد. در این بخش ۵ ارز دیجیتال دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها بیشتر از گزینه های قبلی است، اما به دلیل قیمت بسیار پایین و مناسب می‌توانند با رشدهای انفجاری همراه باشند.

  • کادنا
  • ویوز
  • اسیس نتورک
  • نِم
  • کیوتوم

دقت داشته باشید که این ۵ ارز دیجیتال را باید با استفاده از تحلیل تکنیکال در نقاط بسیار حساس و مناسب بازار خریداری کنید. این مهم باعث می‌شود تا از همان روز اول خرید، وارد ضرر نشده و به دنبال رسیدن به سودهای قابل توجه باشید. البته که در آینده و با پیشرفت پلتفرم هر یک از این رمز ارزها شرایط برای رشد و صعود آنها بهتر از قبل هم خواهد شد. اما با این حال باید با دقت بیشتر به دنبال خرید آنها باشید. توصیه‌ای به وارد شدن با سرمایه های خیلی زیاد به این ۵ رمز ارز نداریم اما نادیده گرفتن آنها می‌تواند یک سود قابل توجه را از سبد سرمایه گذاری شما در بازار دور نگه دارد.

۵ ارز دیجیتال با ریسک بسیار بالا برای سرمایه گذاری قرارداد هوشمند

اگر با شت کوین ها آشنا باشید، می دانید که رمز ارزهایی معمولا با قیمت بسیار پایین هستند که به همین دلیل هم ریسک بالایی برای سرمایه گذاری داشته و هم ممکن است در میان مدت سودهای بسیار انفجاری را به کاربران خود اهدا نمایند. در این بخش ۵ ارز دیجیتال قرارداد هوشمند را به شما معرفی می‌کنیم که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله قیمت بسیار پایینی دارند. از این رو شما با سرمایه های کم نیز می‌توانید آنها را خریداری کرده و در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنید. ارزهای دیجیتال پلتفرم قرارداد هوشمند

  • زیلیکا
  • روین
  • ریکوئست
  • آیکون
  • اسکیل نتورک

 

در نظر داشته باشید که این ۵ ارز دیجیتال ممکن است ریسک سرمایه گذاری شما را افزایش دهند. از این رو باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود به ضرر را در آنها در نظر داشته باشید. هم چنین بلافاصله بعد از رسیدن به سودهای معقول عملیات انتقال سودها به ارزهای دیجیتال با کیفیت بالاتر باید در دستور کار سرمایه گذار قرار گیرد.

 

 

ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند بهتر است یا متاورس؟

ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند با سایر انواع ارز دیجیتال شرایط بسیار خاصی به خود می‌گیرد. دقت داشته باشید که قراردادهای هوشمند کاربردی هستند که بیشتر به صورت تخصصی در بازار ارز دیجیتال تعریف شده و متقاضیان این قراردادها معمولاً کسانی هستند که بیشتر به دنبال کاربردهای حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال می‌گردند. مثلاً تیم‌های توسعه دهنده توکن های مختلف می‌توانند یکی از متقاضیان اصلی قراردادهای هوشمند در بازار باشند که استفاده از آنها باعث می‌شود تا ارزش ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمندی افزایش پیدا کند.

همچنین شرکت‌های بسیار بزرگ در جهان نیز می‌توانند متقاضیان قراردادهای هوشمند باشند و همچنین صنایع بزرگی جایگاه خوبی برای به کارگیری کاربردهای قراردادهای هوشمند محسوب می‌شوند. همین موضوع نشان از این دارد که ورود پول‌های بسیار بزرگی را باید در پلتفرم توسعه یافته برای قراردادهای هوشمند در آینده شاهد باشیم و همین نکته می‌تواند ارزش ارزهای دیجیتال تعریف شده در این حوزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مقایسه این شرایط با ارزهای دیجیتال حوزه متاورس می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری را در اختیار ما قرار دهد. حوزه متاورس هرچند از جمله حوزه‌های تخصصی نیز محسوب می‌شود اما به هر حال کاربران عمومی نیز وارد این حوزه شده و در حال استفاده از مزیت‌های آن هستند. این نکته نشان از این دارد که هرچند حوزه متاورس از نظر تخصصی به شرایط قراردادهای هوشمند نمی‌رسد اما اضافه شدن کاربران عمومی باعث شده تا حوزه متاورس جذابیت بیشتری در بازار ارز دیجیتال نسبت به حوزه‌ای قرارداد هوشمند پیدا کند. در نهایت در این تکاپو می‌توانیم ارزش سرمایه گذاری در هر دو حوزه را بسیار بالا قلمداد کنیم.

ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند

ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند بهتر است یا وب ۳؟

یکی دیگر از حوزه‌های بسیار محبوبی که می‌توانیم رمز ارزهای تعریف شده در آن را نیز با ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند مقایسه کنیم حوزه وب ۳ است. ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی در حال خریداری این دسته از توکن ها می‌باشند. واقعیت این است که هرچند در حال حاضر قراردادهای هوشمند به سطح کاربردی قابل توجهی رسیدن اما هنوز حوزه وب ۳ با آن چیزی که در ذهن توسعه دهندگان این حوزه وجود دارد فاصله بسیار زیادی دارد و هنوز به نقطه اولیه و مناسب نیز در این حوزه نرسیده‌ایم.

این نکته نشان از این دارد که هرچند در حال حاضر قراردادهای هوشمند کاربردهای بهتر و بیشتری دارند اما در آینده ممکن است چنین شرایطی باقی نماند و ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ شرایط بهتری پیدا کنند. به هر حال شرایط موجود حکم می‌کند که ما به دنبال خرید برخی از توکن های تعریف شده در حوزه قراردادهای هوشمند باشیم و از طرف دیگر شرایطی که برای حوزه‌ای مانند وب انتظار داریم نیز ما را به سمت خرید برخی از توکن های تعریف شده در این حوزه می‌کشاند.

جمع بندی و نتیجه گیری


به معرفی ۲۵ ارز دیجیتال قرارداد هوشمند با شرایط مختلف پرداختیم. قراردادهای هوشمند یکی از اصلی‌ترین کاربردهای رمز ارزها و بلاک چین ها است که در زندگی واقعی ما نیز کاربرد دارند. به همین دلیل رمز ارزهایی که در این پلتفرم توسعه پیدا کرده باشند، در نهایت می‌توانند از جمله رمز ارزهای آینده دار و کاربردی در آینده باشند. به همین دلیل سعی کردیم تا با معرفی بهترین ها در این دسته، شما را به سودهای قابل انتظار آنها نزدیک‌تر کرده باشیم.

تمام هدف ما در مجموعه کانون بورس ارائه بالاترین سطح کیفیت آموزش رایگان ارز دیجیتال است. هم چنین در کنار آن دوره ارز دیجیتال را نیز در اختیار علاقمندان قرار داده‌ایم تا در نهایت سرمایه گذاری به بهینه‌ترین حالت ممکن پیش برود. سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با چالش های بسیار زیادی همراه است که عدم دقت به نکات آموزشی و تجربیات کاربران می‌تواند هر سرمایه گذاری را ورشکسته نمایند. برای رهایی از این چالش ها در کنار شما هستیم. دقت داشته باشید که رمز ارزهای معرفی شده در این مقاله را حتما باید با رعایت نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال خریداری کرده و هرگز روی سرمایه های خود تنها با یک اسم ریسک نکنید.در دوره آموزش ارز دیجیتال نکات بیشتری هم در این باره در دسترس شما قرار خواهد گرفت. همچنین در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال می توانید شناخت بهتری نسبت به توکن های جذاب برای سرمایه گذاری داشته باشید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

2 پاسخ

  1. با درود بر شما
    مطالب ارائه شده بسیار دقیق حرفه ای و کارگشا هستند لطفا” ارزهای طبقه بندی دیگر را که کاربردی و با تکنولوژی بروز و آینده دار هستند مثل قراردادهای هوشمند توضیح کامل ارائه نمایید.
    همواره توانمند و پایدار باشید.

    1. درود بر شما. بقیه انواع ارز دیجیتال رو هم در سایت می تونین مشاهده کنین. این دسته بندی ها دائما در حال تکمیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: