ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) چیست | مزایا و معایب

 ارز دیجیتال انجین کوین چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۴۷ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چه مزیت ها و معایبی دارد که باعث شده تا کاربران بسیار زیادی به دنبال سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال باشند؟ در این مقاله در کنار شما هستیم تا اطلاعات فاندامنتالی مهم و کاربردی درباره ارز دیجیتال انجین کوین را با شما مورد بررسی قرار داده و شرایط این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را مورد ارزیابی قرار دهیم. دقت داشته باشید که اطلاعات و مفاهیم فوق العاده زیادی درباره رمز ارزهای مختلف مانند انجین کوین در سایت های مختلف وجود دارد که درصد قابل توجهی از این اطلاعات به هیچ وجه کاربردی نبوده و شناخت آنها نیز نمی تواند تاثیر روی یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل برای شما داشته باشد. از این رو سعی کردیم تا در سری مقالات معرفی انواع ارز دیجیتال اطلاعات کاربردی و لازم برای سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای مختلف را با شما در میان بگذاریم که در این مقاله نوبت به بررسی شرایط انجین کوین رسیده است.

رمز ارز ها معمولاً با توجه به ویژگی ها و مزیت ها و کاربرد های مثبتی که دارند در میان کاربران مشهور و محبوب شده و سرمایه گذاری بر روی آنها توسط افراد مطلع نیز بر همین اساس صورت می پذیرد. به عنوان مثال اگر متاورس تبدیل به یکی از مهمترین و اصلی ترین پروژه های کاربردی در آینده زندگی بشر شود مسلما رمز ارز هایی که در این حوزه تعریف شده باشند می توانند با رشد قابل توجهی روبرو شده و پتانسیل سوددهی بالاتری برای آینده خواهند داشت.به همین دلیل لازم است تا شما چنین اطلاعاتی را درباره رمز ارز مورد نظر خود برای سرمایه گذاری به دست آورید و بر اساس صنایع پیشرو دست به خرید آنها بزنید. این روش خرید هم باعث می شود تا شما یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک تر داشته باشید و هم از بالاترین سطح پتانسیل سوددهی رمز ارزها در بازار استفاده نمایید. در ادامه با هم شرایط ارز دیجیتال انجین کوین را برای چنین وضعیتی مورد بررسی قرار می دهیم.

راهنمای مطالعه نمایش

 

ارز دیجیتال انجین کوین چیست

ارز انجین

ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چرا این رمز ارز وارد بازار شده است؟ هرچند بسیاری از شما برای رسیدن به پاسخ سوال ارز دیجیتال انجین کوین چیست وارد این مقاله شده اید اما با تجربه ای که در بازار رمز ارزها داریم پاسخ سوال دوم یعنی چرا انجین کوین وارد بازار شده است اهمیت بیشتری دارد. در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار ارز دیجیتال مختلف در سایت کوین مارکت کپ لیست شده‌اند که همگی آنها به نوعی یک رمز ارز محسوب می شوند ولی اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم حتی ۲۰۰ رمز ارز کاربردی و ایده آل را نیز نمی توان در بازار معرفی کرد و بیشتر آنها چیزی جز روشی برای رسیدن به سود برای تیم توسعه دهنده نیستند.

با توجه به این موضوع بسیار مهم است که شما به دنبال هدف ورود یک رمز ارز به بازار ارز دیجیتال باشید تا اینکه خود رمز ارز مورد نظر را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. ارز دیجیتال انجیل کوین به عنوان یک توکن در سال ۲۰۱۷ در شبکه بلاک چین اتریوم پایه گذاری شده و در پلتفرم اصلی این رمز ارز شاهد اجرای بازیهای کامپیوتری به خصوص در حوزه متاورس هستیم.

پلتفرم انجین کوین در واقع یک پلتفرم و بستر مناسب برای پیاده سازی بازی های کامپیوتری و کاربردهای مربوط به حوزه متاورس و البته توسعه ان اف تی ها در بازار است. تمام فعالیت های درون شبکه این کوین نیاز به پرداخت هزینه ها و کارمزد های مختلف دارد که خود توکن ENJ به عنوان توکن بومی این شبکه نقش مهمی در پرداخت این هزینه ها داشته و به عنوان معیاری برای تعیین هزینه ها نیز استفاده می شود. به عنوان مثال اگر در هر کدام از بازی های موجود در پلتفرم انجین کوین اگر سعی در خرید و فروش یکی از آیتم ها داشته باشید برای پرداخت هزینه این خرید می توانید از توکن انجین استفاده کنید.

اکوسیستم انجین کوین یک اکوسیستم بسیار کامل در بازار ارز دیجیتال محسوب شده که از آن می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد و همچنین از بخش های مختلف تشکیل شده است. بخش اول اکوسیستم این ارز دیجیتال به عنوان انجین والت شناخته می شود که کیف پول نرم افزاری برای ذخیره کردن داراییهای عرضه شده در بازی‌های این پلتفرم است. همچنین شما از این کیف پول می توانید برای نگهداری از خود توکن انجین کوین نیز استفاده کنید.

دومین بخش از اکوسیستم انجین کوین بخشی به عنوان انجین ایکس هست که به عنوان یک اکسپلورر برای مشاهده تراکنش ها و دارایی ها در داخل شبکه استفاده می شود. سومین بخش آن یونیتی پلاگین نامیده می شود که به کاربران اجازه می دهد آیتم های مختلف مورد نظر خود را در پلتفرم های مختلف در بازی های کامپیوتری موجود در شبکه پیاده سازی و اجرا نمایند. آخرین بخش از این اکوسیستم نیز مارکت پلیس (Marketplace) نامیده می شود که برای خرید و فرصت کردن آیتم های مرتبط با امنیت قراردادهای هوشمند در شبکه کاربرد دارد.

تاریخچه ارز دیجیتال انجین کوین چیست

برای اینکه تاریخچه ارز دیجیتال انجین کوین و همچنین پروژه ارز دیجیتال برای شما بررسی کنیم به تاریخچه شرکت انجین به عنوان یک شرکت فعال در حوزه گیمینگ و بازی های کامپیوتری اشاره داشته باشیم. این شرکت از سال ۲۰۰۹ در حال فعالیت در بازار بوده و به عنوان این جین نتورک خدمات بسیار گسترده‌ای را در اختیار تمام گیمرهای جهان قرار داده است. در سال ۲۰۱۷ بود که با پیشنهاد مدیر عامل و تیم توسعه این ارز دیجیتال شاهد رونمایی از پروژه انجین کوین به عنوان یک رمز ارز در بازار بودیم و فرآیند عرضه اولیه آن نیز سرمایه حدود ۱۹ میلیون دلاری را برای این تیم به ارمغان آورد.

از آن سال به بعد شاهد اتفاقات مختلفی در شبکه رمز ارز بودیم و قابلیت ها و بازی های جدیدی به پلتفرم آن اضافه شده که باعث شده تا تعداد کاربران آن در سطح جهان افزایش پیدا کند و همچنین محبوبیت بیشتری را نیز برای آن در بازار برای خرید و فروش و سرمایه گذاری شاهد باشیم.

تیم توسعه دهنده و پشتیبان ارز دیجیتال انجین کوین

ارز انجین

شرکت انجین نتورک به عنوان شرکت اصلی و بستر اولیه توسعه ارز دیجیتال انجین کوین و پلتفرم این رمز ارز یک شرکت سنگاپوری است که توسط دو سرمایه گذار بزرگ یعنی ماکسیم بلاگوف و ویتک رادومسکی تاسیس شده و اداره می شود. تیم فناوری و مدیریت این شرکت به عنوان اصلی ترین افراد حاضر در فرآیند توسعه ارز دیجیتال انجین کوین فعالیت داشته‌اند و اصلی ترین دلیل ورود این رمز ارز به بازار نیز علاقه بسیار شدید مدیر اصلی شرکت به پروژه بیت کوین بوده است.

شایان ذکر است که شرکت پایه معرفی شده برای توسعه انجین کوین سابقه بسیار زیادی در حوزه گیمینگ و بازی های کامپیوتری داشته و در این حوزه یک شرکت کاملا شناخته شده و معروف محسوب می‌شود و محبوبیت و معروفیت آن تنها به زمان ورود انجین کوین به بازار ارز دیجیتال محدود نشده و قبل از آن نیز اسم و رسم مناسبی در جهان برای خود رقم زده است.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال انجین کوین چیست

ارز دیجیتال انجین کوین چیست

نوبت به بررسی تاریخچه قیمت ارز دیجیتال انجین کوین می رسد. بررسی تاریخچه قیمت رمز ارزهای مختلف مخصوصا آنهایی که به دنبال سرمایه ‌گذاری بر روی آن‌ها هستید می‌تواند یک نکته بسیار مهم برای شما باشد. زیرا با بررسی تاریخچه قیمت رمز ارزهای مختلف شما می توانید شرایط آنها را در گذشته درک کرده و از همین شرایط برای پیش بینی قیمت و ارزیابی شرایط در آینده استفاده کنید.

بررسی تاریخچه قیمت انجین کوین می تواند دیدگاه های مختلف حاکم بر این ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی کند و البته به عنوان مهمترین نکته از این بررسی شما به پتانسیل سود دهی ارز دیجیتال نیز پی خواهید برد.

ارز دیجیتال انجین کوین برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ و با قیمت بسیار پایین ۰.۰۲ دلار وارد بازار ارز دیجیتال شده و در فاصله کمتر از یکی دو ماه با رشد قیمتی قابل توجه بیش از بیست برابری همراه شده است. در واقع سرمایه گذاران این ارز دیجیتال در همان ابتدا و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ارزش سرمایه های خود را به ۲۰ برابر افزایش داده‌اند که نشان از جذابیت‌های بسیار بالایی پروژه آن از دیدگاه سرمایه گذاران بازار در ابتدای ورود بوده است.

در چرخه های بعدی قیمت انجین کوین در یک محدوده بسیار کم نوسان کرده و شاهد تغییرات خیلی زیاد در قیمت آن نبودیم تا ابتدای سال ۲۰۲۱. از ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت رمز ارزهای مختلف در بازار با روش های هیجانی همراه شد و شاهد افزایش قیمت قابل توجه قیمت تمام رمز ارزها بودیم انجین کوین نیز در یک حرکت شارپی توانست قیمت خود را به نزدیکی های سه و نیم دلار برساند. رسیدن قیمت این ارز دیجیتال در یک بازه زمانی حدود دو تا سه سال به سه و نیم دلار سرمایه معامله گران و سرمایه گذاران دراز مدت این ارز دیجیتال را به بیش از ۱۷۵ برابر افزایش داد. این موضوع نشان از جذابیت های بسیار بالای پروژه ارز دیجیتال دارد که در ادامه نیز ممکن است شاهد چنین اتفاقاتی در آن باشیم.

بعد از رسیدن قیمت انجین کوین به حدود سه و نیم دلار یک حرکت نزولی شارپی را در قیمت این ارز دیجیتال شاهد بودیم تا جایی که قیمت دوباره به حدود یک دلار کاهش پیدا کرد. بلافاصله از اواخر سال ۲۰۲۱ روند صعودی شارپی دوباره ای را در قیمت این شاهد بودیم که منجر شده تا سقف قیمتی قبلی آن نیز شکسته شود و قیمت آن به نزدیکی های چهار دلار برسد.

بعد از این سقف قیمتی قیمت این ارز دیجیتال با نوسانات مختلفی همراه شده و دائماً با افزایش و کاهش ها و البته یک روند نزولی کلی در حال کاهش بوده است. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم قیمت این ارز دیجیتال در بازار ۰.۲ دلار است. همچنین با توجه به شرایط کنونی بازار ارز دیجیتال انتظار می‌رود که این قیمت باز هم با افت بیشتری روبرو شده و شاهد قیمت های کمتری را نیز برای این ارز دیجیتال باشیم.

تعداد توکن های ارز دیجیتال انجین کوین در بازار چقدر است؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای تعیین قیمت رمز ارزهای مختلف در بازار تعداد توکن های در نظر گرفته شده برای آن است. البته تعداد توکن های رمز ارزهای مختلف نوسانات قیمتی آن را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه به نوعی تعیین کننده عدد قیمتی رمز ارزها است. به این معنا که مثلاً ممکن است یک ارز دیجیتال به تعداد توکن های فوق العاده زیاد مانند ارز دیجیتال شیبا با رشد های بیش از ۲ میلیون برابری روبرو شود اما همچنان قیمت آن بسیار پایین باشد. این موضوع به دلیل تعداد توکن های فوق‌العاده زیادی در نظر گرفته شده برای این دسته از رمز ارزها است.

تیم توسعه دهنده این گونه در مجموع یک میلیارد توکن برای این ارز دیجیتال در نظر گرفتند که در حال حاضر تمام این یک میلیارد توکن در بازار در حال گردش هستند و قرار نیست توکن جدیدی به شبکه این ارز دیجیتال اضافه شود. در شرایط کنونی حجم معاملات هر ۲۴ ساعت انجین کوین به حدود ۱۰ میلیون دلار می رسد و ارزش بازار آن نیز در حوالی ۲۵۰ میلیون دلار قرار دارد که باعث شده تا این ارز دیجیتال رتبه ۹۴ بهترین رمز ارزهای دنیا را به خود اختصاص دهد.

مزیت ها و ویژگی های ارز دیجیتال انجین کوین

ارز دیجیتال انجین کوین چیست

مزیت ها و ویژگی های بسیار زیادی را می توان برای پلتفرم انجین کوین و خود این ارز دیجیتال معرفی کرد که بررسی این مزایا و معایب در نگاه اول می تواند سرمایه گذاری بهتری را برای شما بر روی این ارز دیجیتال رقم بزند. به همین دلیل بر آن شدیم تا نیم نگاهی به ویژگی های اصلی شبکه این ارز دیجیتال و خود توکن بومی آن داشته باشیم.

کاربرد های اصلی پلتفرم انجین کوین که در وایت پیپر ارز دیجیتال نیز به آنها اشاره شده حوزه گیمینگ، حوزه متاورس و همچنین امکان ایجاد ان اف تی ها در بازار است.

یکی از قابلیت های خاصی که در شبکه انجین کوین شاهد آن هستیم و در سایر شبکه ها و پلتفرم های حوزه گیمینگ کمتر دیده می‌شود امکان طراحی و ساخت عناصر و اقلام مختلف در بازی های کامپیوتری توسط خود افراد در پلتفرم و بلاک چین این ارز است. این امکان باعث شده تا محبوبیت بازی های تعریف شده در پلتفرم این رمز ارز به شدت افزایش پیدا کند.

یکی از قابلیت‌های ویژه پلتفرم انجین کوین که در همکاری آن با شرکت کره‌ای سامسونگ به وجود آمده امکان ذخیره سازی اطلاعات مربوط به کیف پول اختصاصی این شبکه به صورت یک کی استور در داخل گوشی های سامسونگ است. همانطور که می‌دانید در حال حاضر از دست رفتن اطلاعات کیف پول های نرم افزاری یکی از چالش‌های بسیار بزرگ کاربران در بازار محسوب می‌شود که هر ساله باعث از بین رفتن سرمایه ها و دارایی های بسیار زیادی می شود. وجود چنین قابلیتی می تواند یک مزیت بسیار بزرگ برای شبکه یک ارز دیجیتال مانند انجین کوین باشد.

داشتن یک تیم پشتیبان قدرتمند و البته همیشه آنلاین و فعال برای توسعه هر چه بهتر پلتفرم یکی دیگر از مزیت ها و ویژگی های قابل تامل درباره انجین کوین و پروژه آن است. همانطور که میدانید تیم پشتیبانی و نحوه فعالیت آن اهمیت بسیار زیادی برای آینده ارز دیجیتال در بازار دارد و اگر شما رمز ارزی را پیدا کردید که از این نظر شرایط خوبی نداشت، نمی توانید بر روی آن سرمایه گذاری کنید و سرمایه گذاری شما با ریسک های بسیار زیادی همراه خواهد بود.

همکاران مالی پروژه انجین کوین

البته این امکان برای ما نیز وجود دارد که اطلاعات و داده های بسیار بیشتری را درباره انجین کوین برای شما لیست کنیم که بسیاری از این اطلاعات حتی یکبار هم در فرآیند سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال برای شما کاربرد نخواهند داشت. بر این اساس تصمیم ما بر این روی است که بیشتر به معرفی اطلاعاتی درباره پروژه‌های مختلف رمز ارز ها بپردازیم که شرایط شفاف تری را برای سرمایه گذاری بر روی آنها برای کاربران ایجاد می کند. یکی از این اطلاعات بسیار مهم درباره پروژه‌های مختلف طراحی شده در بازار نیز همکاران مالی و سرمایه گذاران بزرگ یک پروژه هستند که در این بخش لازم است تا این سرمایه گذاران را برای پروژه انجین کوین معرفی کنیم.

با توجه به اینکه شرکت انجین یک شرکت بسیار بزرگ و قدیمی است و فعالیت بسیار گسترده در حوزه سرگرمی و بازی های کامپیوتری دارد برای ارتقای سطح کیفیت بازی های کامپیوتری خود و همچنین عرضه آنها با شرکت های بسیار بزرگی در سرتاسر دنیا همکاری می کند که تمام این همکاران به نوعی در پلتفرم خود ارز دیجیتال انجین کوین نیز وارد شده اند.

یکی از همکاران بسیار بزرگ و نام آشنای این شرکت بزرگ کره‌ای سامسونگ است که برای استفاده از قابلیت های بازی های این پلتفرم در گوشی های موبایل تبدیل به یک همکار با سابقه برای آن شده است.

همچنین شرکت مایکروسافت نیز که در فرآیند تولید و عرضه سیستم های نرم افزاری کامپیوتری فعالیت دارد نیز برای ارتقای هرچه بهتر کیفیت پروژه های خود از پلتفرم انجین کوین استفاده می کند و از همکاران قدیمی این پروژه محسوب می شود.

یکی از بزرگترین شرکتهای همکار دیگر با پلتفرم انجین کوین شرکت بی ام و آلمان است که در صنعت خودروسازی یک برند فوق العاده مشهور و محبوب محسوب می شود و حضور این شرکت به عنوان یک همکار در کنار پروژه انجین کوین می تواند مزیت های بسیار زیادی برای آن به دنبال داشته و حتی باعث افزایش محبوبیت قابل توجه این ارز دیجیتال در آینده نیز شود.

بازی های محبوب پلتفرم انجین کوین

قیمت انجین کوین

البته شناخت بازی های محبوب کریپتویی و رایانه‌ای موجود در پلتفرم انجین کوین چندان اهمیت خیلی زیادی برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال ندارد اما اگر از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری و کسب درآمد از طریق حضور در بازی‌های رایانه‌ای در بازار ارز دیجیتال هستید شناخت این بازی ها برای شما مهم خواهد بود. همانطور که می دانید یکی از روش های کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال مخصوصاً در پلتفرم هایی مانند انجین کوین که امکان بازی های کامپیوتری را برای علاقمندان فراهم می آورند شرکت در این بازی ها و کسب سود از طریق رفتن به مراحل بالاتر در بازی های مختلف است.

در این روش سرمایه گذاری تنها کافی است شما به بازی های کامپیوتری مختلف علاقه داشته باشید و با شرکت در این بازی ها و جمع کردن دارایی ها کم کم به دارایی های خود اضافه کرده و در نهایت سود خوبی نیز به دست آورید. گیمر ها و طرفداران ۶ آتیشه بازی های کامپیوتری این موضوع را بهتر درک می‌کنند و احتمالاً اگر از این دسته از افراد هستید در حال حاضر نیز در حال استفاده از یکی از انواع بازی های کریپتویی برای کسب درآمد می باشید.

شایان ذکر است که بازی های کامپیوتری مختلفی در پلتفرم انجین کوین تعریف شده که شما می توانید با شرکت در آنها به دنبال کسب درآمد و سود باشید. یکی از بهترین بازی ها بازی اسپیس میسفیتس است. این بازی یک بازی چند نفره است که در یک فضای سه بعدی انجام می پذیرد و شما در فرآیند آن می توانید به دنبال شکار و جمع آوری آیتم های مختلف بپردازید. هر چقدر آیتم های بیشتری جمع آوری کنید در نهایت جایزه بزرگ تری نیز به دست خواهید آورد و می توانید در نهایت توکن مخصوص به این بازی را دریافت کنید.

بازی ۹ لایوز آرنا یکی دیگر از بازی های جذاب حاضر در فرم این است که در آن شما می توانید به شخصیت های مختلف و قبایل تاریخی مانند سامورایی ها یا گلادیاتور ها و حتی وایکینگ ها تبدیل شده و در مبارزات مختلف با جمع‌آوری سلاح‌های انحصاری به جایزه برسید.

بازی های دیگری مانند شش اژدها و جنگ کریپتا از دیگر بازی های محبوب و رایج در شبکه انجین کوین هستند که طرفداران بسیار زیادی داشته و شما با شرکت در آنها نیز می توانید به دنبال رسیدن به جایزه و درآمد باشید.

نحوه خرید ارز دیجیتال انجین کوین در ایران

ارز دیجیتال انجین کوین چیست چگونه می توانیم برای خرید ارز دیجیتال انجین کوین در ایران اقدام کنیم؟ برای کسانی که به دنبال خرید انجین کوین برای سرمایه گذاری چه برای کوتاه مدت و چه برای بلند مدت هستند و روش های مختلفی در دسترس است. لازمه اصلی خرید بهینه و عالی این ارز دیجیتال در قدم اول شناخت روش های خرید و سپس ارزیابی شرایط نگهداری از آن در یکی از انواع کیف پول ها است. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی در فرایند خرید ارز دیجیتال و نگهداری از آنها با چالش روبرو بوده و شاهد از بین رفتن دارایی بسیاری از کاربران نیز در گذشته بوده و از این رو لازم دانستیم تا نحوه خرید انجین کوین و نگهداری از آن را به صورت کامل و مفصل برای شما تشریح کنیم.

کاربران ایرانی برای خرید انجین کوین هم می توانند از خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال و هم از خدمات انواع صرافی خارجی ارز دیجیتال استفاده کنند. دلیل تقسیم کردن انواع صرافی به صرافی خارجی و صرافی داخلی را قبلا در مقالات مرتبط با آموزش صرافی ارز دیجیتال به شما توضیح داده ایم و می دانید که شرایط صرافی های داخلی با صرافی های خارجی تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

اکثر کاربران ترجیح می دهند که از خدمات صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های مورد علاقه خود استفاده نمایند. اما استفاده از خدمات صرافی خارجی ممکن است چالش‌ها و شرایط سختی را برای شما به وجود آورد که در ادامه به بررسی تمام این موارد می پردازیم.

خرید ارز دیجیتال انجین کوین در صرافی های داخلی

یکی از روش های خرید ارز دیجیتال انجین کوین همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال است. شما می توانید با باز کردن حساب در هر یک از انواع صرافی های داخلی در کمتر از چند دقیقه حجم مورد نظر برای خرید این رمز ارز را بخرید.

در این فرآیند شما می توانید به صورت مستقیم با پرداخت پول به تومان انجین کوین خریداری نمایید و یا ابتدا پول خود را به ارز دیجیتال تتر تبدیل کرده و سپس با استفاده از تتر دست به خرید انجین کوین بزنید.

استفاده از خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال نگهداری طولانی مدت از این رمز ارز هستند و به این زودی‌ها قصد فروش آن را ندارند. زیرا استفاده از خدمات صرافی داخلی برای کاربران ایرانی می‌تواند کارمزدهای بهینه تری را به دنبال داشته و هزینه‌های اضافه خرید رمز ارز را برای آنها کاهش دهد. اما وقتی صحبت از خرید کوتاه مدت و نوسان گیری از انجین کوین که می شود، استفاده از خدمات صرافی خارجی می توانند گزینه بهتری باشد.

خرید ارز دیجیتال انجین کوین در صرافی خارجی

دومین روش برای خرید انجین کوین برای کاربران ایرانی استفاده از خدمات صرافی خارجی است. البته لازم به توضیح است که صرافی های خارجی نیز خود به دو دسته صرافی متمرکز و صرافی غیر متمرکز تقسیم می شوند. استفاده از خدمات صرافی غیر متمرکز برای خرید این ارز دیجیتال را چندان توصیه نمی کنیم زیرا به دلیل همتا به همتا نبودن معاملات ممکن است کاربردهای بسیار زیادی را در این فرآیند بپردازید.

روند خرید انجین کوین با استفاده از خدمات صرافی متمرکز خارجی تقریباً مشابه با صرافی های داخلی است و تنها در اولین قدم شما بایستی پول خود را از تومان به تتر تبدیل کرده و آن را به حساب خود در یکی از صرافی های خارجی انتقال دهید.

استفاده از خدمات صرافی خارجی برای خرید انجین کوین بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال خرید و فروش این ارز دیجیتال برای کوتاه مدت و یا نوسان گیری از آن هستند. با توجه به اینکه حجم معاملات این ارز دیجیتال در صرافی های خارجی بسیار بالا است و شما می توانید در کمتر از چند ثانیه حجم بالایی از انجین کوین را خرید و فروش کنید به همین دلیل چالش های مربوط به نوسان گیری و سرمایه گذاری در بازه های کوتاه مدت در صرافی خارجی کمتر خواهد شد.

البته یک نکته بسیار مهم نیز درباره خرید انجین کوین وجود دارد و آن هم وجود تفاوت های قیمتی میان پلتفرم های خارجی با پلتفرم های داخلی است. هرچند پلتفرم های داخلی نیز سعی می کنند تا هرچه سریعتر بر اساس قیمت جهانی انجین کوین برای خرید و فروش آن اقدام کنند اما با این حال با توجه به متفاوت بودن شرایط عرضه و تقاضا در حساب صرافی داخلی با صرافی های خارجی ممکن است در لحظه شاهد تفاوت های قیمتی میان این پلتفرم ها باشید.

جمع بندی نکات مهم برای خرید انجین کوین

در دو بند قبلی سعی کردیم تا روش های خرید انجین کوین را برای کاربران ایرانی به صورت کامل تشریح کنیم. برای اینکه در نهایت تمام این روش ها و نکات به صورت کاربردی و قابل استفاده باشد لازم دانستیم تا در یک جمع بندی نکات مربوط به خرید و نگهداری از انجین کوین را برای شما تشریح کنیم.

برای نگهداری طولانی مدت و به اصطلاح هولد کردن انجین کوین بهترین روش خرید آن استفاده از بازار انجین به تومان در حساب صرافی داخلی است. این فرایند می تواند کارمزد کمتری را برای شما ایجاد کند و از این گذشته تفاوتهای قیمتی موجود میان حساب صرافی داخلی با بازار جهانی برای نگهداری طولانی مدت این ارز دیجیتال چندان قابل توجه نخواهد بود.

برای کسانی که استفاده از انجین کوین را در بازار فیوچرز دنبال می نمایند نیاز به بازکردن حساب در صرافی های خارجی دارند.

برای کسانی که به دنبال نگهداری طولانی مدت از انجین کوین هستند بهتر است بعد از اتمام فرآیند خرید رمز ارز های خود را به یک کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری انتقال داده و به هیچ وجه از حساب صرافی برای نگهداری از این ارز دیجیتال استفاده نکنند.

نکته بسیار مهمی که در فرایند خرید و فروش این ارز دیجیتال و مخصوصاً انتقال آن باید دقت داشته باشید فرایند انتقال تتر به حساب صرافی خارجی و یا خود انجین کوین به حساب کیف پول نرم افزاری است. فوق‌العاده باید مراقب باشید که حتماً آدرس عمومی کیف پول و یا حساب صرافی خود را به درستی و بر اساس شبکه انتقال مورد نظر را وارد کنید تا دارایی شما از بین نرود. انجین کوین همانطور که اشاره کردیم یک توکن قرار گرفته در پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم است و برای انتقال آن میتوانید از استاندارد ERC20 استفاده کنید.

اگر به دنبال نوسان گیری از انجین کوین هستید بهتر است حتما از نحوه خرید اردر گذاری و یا به اصطلاح خرید لیمیت استفاده کنید و خرید آنی را برای این منظور در نظر نگیرید زیرا ممکن است نوسان کوتاه ایجاد شده مانع از رسیدن شما به سود مورد نظر شود.

بهترین کیف پول برای نگهداری از ارز دیجیتال انجین کوین چیست

خرید انجین کوین در بند قبلی اشاره کردیم که بعد از خرید انجین کوین بهترین راه حل برای نگهداری از این ارز دیجیتال قرار دادن آن در یک کیف پول ایمن و مطمئن است. برای این منظور شما هم میتوانید از انواع کیف پول سخت افزاری و یا کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال استفاده کنید که هر یک شرایط خاص خود را دارند. برای اینکه بهترین کیف پول برای نگهداری از انجین کوین را انتخاب کنید دقت به نکات زیر می تواند برای شما سودمند باشد:

دقت داشته باشید که انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال معمولاً قیمت بسیار بالایی داشته و خرید آنها ممکن است در وهله اول هزینه های بسیار زیادی روی دست شما باقی بگذارد. به همین دلیل تنها در زمانی استفاده از این کیف پول ها برای شما معقول خواهد بود که سرمایه هنگفتی را در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده باشید.

از نظر امنیت کیف پول سخت افزاری شرایط بهتری نسبت به بقیه انواع کیف پول ها دارد اما کیف پول های نرم افزاری نیز تقریباً ایمن هستند و از این بابت چالشی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

انواع کیف پول نرم افزاری مناسب برای انجین کوین را می‌توانید به صورت رایگان هم برای پلتفرم موبایل و هم برای پلتفرم لپ تاپ دانلود کرده و استفاده کنید.

کیف پول های نرم افزاری به دلیل مبتنی بودن برپایه بلاک چین معمولاً ایمن هستند اما اگر شما دقت کافی برای نگهداری هر چه بهتر از اطلاعات کیف پول خود را نداشته باشید شاهد از بین رفتن دارایی‌های خود خواهید بود.

همچنین در انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری از این گونه حتماً باید دقت کنید که کیف پول مورد نظر این رمز ارز را پشتیبانی نماید زیرا در غیر این سرعت عملا امکان انتقال آن به کیف پول وجود نخواهد داشت.

با توجه به تمام نکات که در بالا به آن اشاره کردیم بر اساس اطلاعات سایت کوین مارکت در حال حاضر بهترین کیف پول ها برای نگهداری از ارز دیجیتال انجین کوین به شرح زیر هستند:

  • کیف پول نرم افزاری انجین به عنوان کیف پول اختصاصی و تخصصی ارز دیجیتال انجین چگونه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور باشد که بر پایه استاندارد اتریوم توسعه پیدا کرده است.
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس یکی دیگر از کیف پول های مناسب برای نگهداری از این ارز دیجیتال است که برای پلتفرم ویندوز توسعه یافته است.
  • همچنین برای نگهداری طولانی مدت از این ارز دیجیتال می توانید از کیف پول نرم افزاری کوینومی نیز استفاده کنید.
  • علاقه مندان به کیف پول تراست والت نیز می توانند برای نگهداری از این ارز دیجیتال از کیف پول مورد علاقه خود استفاده کنند.
  • همچنین کسانی که به دنبال خرید و استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال برای نگهداری از رمز ارز های مورد علاقه خود هستند نیز می تواند سراغ مدلهای مختلف کیف پول لجر و کیف پول ترزور بروند.

آیا ارز دیجیتال انجین کوین گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است؟

خرید انجین کوین تمام بررسی ها و جزئیاتی که احتمالاً درباره ارز دیجیتال انجین کوین مطالعه می کنید، در نهایت برای این است که تصمیم بگیرید که آیا باید بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا خیر. شاید اگر تمامی مقاله را تنها با یک جمله که ارز دیجیتال انجین کوین گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است یا خیر نگارش می‌کردیم احتمالاً تکلیف شما نیز زودتر و بهتر مشخص می‌شود و دیگر حتی نیاز به مطالعه مقاله تا انتها هم نداشتید. اما نکته بسیار مهم در این باره این است که سرمایه گذاری یک امر نسبی است و انتخاب یک روش و یا گزینه سرمایه ‌گذاری بسته به سلیقه و شخصیت کاربران متفاوت است.

بعضی از افراد به دنبال یک سرمایه گذاری با سود فوق العاده بالا حتی تحت تاثیر ریسک‌های شدید هستند اما برخی افراد نیز نوع شخصیت شان به گونه ای است که به دنبال یک سرمایه گذاری کم ریسک ولی مطمئن هستند که سود خوبی به دست آورند. به همین دلیل به جای اینکه به صورت صریح به این پرسش پاسخ دهیم لازم دانستیم تا ابتدا نکاتی را درباره انجین کوین عنوان کرده و سپس تصمیم‌گیری در این باره را با تمام شرایط موجود به خود شما بسپاریم.

در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر رمز ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت میتوان به سه دسته مختلف تقسیم کرد.

دسته اول رمز ارز هایی هستند که ریسک سرمایه گذاری بسیار پایینی داشته اما میزان سود دهی قابل انتظار از آنها نیز خیلی بالا نیست. البته بالا نبودن پتانسیل سوددهی در مقایسه با سایر رمز ارز ها است اگر نه همین رمز ارز ها نیز در مقایسه با سایر بازارهای مالی ممکن است ده ها برابر سود بیشتری عاید سرمایه گذاران نمایند. ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم اصلی ترین رمز ارز ها این دسته بندی هستند.

دسته دوم رمز ارزهایی هستند که ریسک سرمایه گذاری بر روی آن ها نسبت به بیت کوین و اتریوم بیشتر است اما پتانسیل سود دهی بیشتری نیز دارا هستند. رمز ارزهای مانند سولانا، ارز دیجیتال ایاس و ارز دیجیتال ترون در این دسته بندی قرار می گیرند.

دسته سوم اما رمز ارزها هستند که ریسک سرمایه ‌گذاری برای آنها بسیار بالا است اما در عوض پتانسیل سود دهی فوق العاده بالای نیز از آنها انتظار می رود.

ارز دیجیتال انجین کوین با توجه به بررسی‌ها و شرایطی که دارد در دسته سوم قرار گرفته و سرمایه ‌گذاری برای طولانی مدت برای آن ممکن است سوددهی بسیار زیادی برای معامله گران و سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد اما ریسک این سرمایه ‌گذاری نیز قابل توجه خواهد بود. البته انجین کوین را نمی‌خواهیم یک میم کوین و یا شت کوین تعریف کنیم اما با این حال این ارز دیجیتال در گذشته نشان داده که ممکن است با چالش هایی روبرو شده و ریسک های سرمایه گذاری بر روی آن به نسبت رمز ارزهای موجود در دسته اول و دوم بیشتر است.

آیا ارز دیجیتال انجین کوین گزینه مناسبی برای نوسان گیری است؟

نمودار انجین کوین خوب همانطور که میدانید درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار بیشتر از اینکه به دنبال هولد و نگهداری از یک ارز دیجیتال برای طولانی مدت باشند، به دنبال نوسان گیری و یا حتی سرمایه گذاری در بازه های زمانی یک یا چند ساعت هستند. این دسته از افراد چندان به اطلاعات فاندامنتالی مربوط به یک ارز دیجیتال نیاز نداشته و لازم است تا نکات دیگری را برای انتخاب بهترین گزینه برای نوسان گیری در نظر بگیرند.

یک ارز دیجیتال برای اینکه شرایط مناسب برای نوسان گیری و استفاده در بازار فیوچرز ارز دیجیتال را داشته باشد لازم است در طول هر روز نوسانات قیمتی قابل‌توجهی را رقم زده تا کاربران بتوانند با خرید و فروش آن به سود خوبی برسند. اگر شما نیز جزء این دسته از سرمایه گذاران هستید می تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

نکته بسیار مهمی که درباره نوسان گیری و یا استفاده در بازار فیوچرز از انجین کوین باید به آن اشاره داشته باشیم این است که به دلیل مارکت کپ پایین ممکن است شاهد نوسانات قیمتی فوق العاده شدید بر روی این رمز ارز در بازه های زمانی بسیار کوتاه مدت چند دقیقه باشید.

کسانی که در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و بر اصول و تکنیک های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال به صورت کامل مسلط هستند به خوبی می‌دانند که چنین نوساناتی می‌تواند خطر بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری آنها در بازه زمانی کوتاه مدت باشد. چنین رفتاری معمولاً باعث می‌شود تا بسیاری از استراتژی های معاملاتی با اشتباهات زیادی روبرو شده و سرمایه گذار نتواند یک سرمایه گذاری ایمن و مطمئن را بر روی رمز ارز مورد نظر خود داشته باشد.

اگر بخواهیم این چالش بسیار بزرگ را درباره انجین کوین در نظر نگرفته و از آن صرف نظر کنیم این رمز ارز می تواند با توجه به حجم معاملات بالا و نوسانات شدید و همچنین حضور در تعداد بسیار زیادی از صرافی های متمرکز خارجی شرایط خوبی برای نوسان گیری در کوتاه مدت و یا حتی استفاده در بازار فیوچرز را داشته باشد. انجین کوین از آن دسته از رمز ارزهایی است که با وجود داشتن مارکت کپ پایین طرفداران و کاربران بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا جذابیت های سرمایه گذاری بر روی آن افزایش یابد.

آموزش تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال انجین کوین

نمودار انجین کوین در ادامه بند قبلی برای اینکه سرمایه گذاری بر روی انجین کوین را برای شما باز هم بهینه‌تر کرده باشیم لازم است تا روش های تحلیل و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی کنیم. بسیار مهم است که شما با ابزارها و روش‌های مختلف در دسترس بتوانید رمز ارز های مورد نظر خود را برای سرمایه ‌گذاری به صورت دقیق آنالیز کرده و بهترین نقاط قیمتی برای ورود به آنها و یا سرمایه گذاری در آنها را انتخاب نمایید.

یک روش تحلیلی و تکنیک پیش بینی قیمت انجین کوین بایستی شرایط لازم برای انتخاب بهترین قیمت ها برای ورود به سرمایه گذاری و همچنین حد سود معامله را در اختیار شما قرار دهد و شما با تکیه بر این روش می‌توانید هم در بازه های زمانی کوتاه مدت برای نوسان گیری و هم در بازه های زمانی بلند مدت برای هولد روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. در ادامه روش های مناسب برای تحلیل و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اهداف خود را در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال پیش ببرید.

تحلیل فاندامنتال قیمت انجین کوین

اولین روشی که برای تحلیل و پیش بینی قیمت انجین کوین باید به بررسی و معرفی آن بپردازیم تحلیل فاندامنتال است. در تحلیل فاندامنتال شما می آموزید که چگونه اطلاعات و اخبار حاکم بر یک پروژه در بازار ارز دیجیتال را آنالیز کرده و در نهایت بر اساس نتایج حاصل از این آنالیز برای آینده آن تصمیم بگیرید.

به عنوان مثال یکی از نکات بسیار مهمی که درباره اینجین کوین به آن اشاره کردیم حضور این پلتفرم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و گیمینگ است. به نظر شما از این داده و از این ویژگی چگونه می توانیم برای تحلیل و پیش بینی قیمت انجین کوین در آینده استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای یکی از بزرگترین صنایع درآمدزا در جهان محسوب می‌شوند و افراد بسیار زیادی در سطح تمام کشور ها علاقه به استفاده از بازی های رایانه ای دارند. سبک زندگی انسان در جهان در حال حاضر به سمتی پیش می‌رود که علاقه به بازی های کامپیوتری و استفاده از آن ها روز به روز افزایش پیدا میکند و احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد رونمایی از بازی های فوق العاده جذاب تری نسبت به بازی های کنونی در جهان باشیم. خوب با این حساب بسیار ساده است که اگر فردی از امروز در حوزه بازی های کامپیوتری و گیمینگ سرمایه گذاری کند احتمالاً در آینده با موفقیت های بسیار زیادی روبرو شده و می‌تواند ارزش سرمایه های خود را چندین برابر کند. در حال حاضر شرکت های بسیار بزرگ در جهان مانند مایکروسافت، اپل و حتی شرکت های بزرگ خودروسازی بخشی از سرمایه های خود را در این حوزه سرمایه گذاری کرده و قصد دارند تا در آینده از این طریق به درآمدهای قابل توجهی برسند.

با توجه به این نکته که انتظار می رود که اگر انجین کوین بتواند شرایط و کیفیت خود را در آینده مانند امروز حفظ کرده و حتی آن را ارتقا دهد شاهد افزایش قیمت قابل توجه آن باشیم. زیرا با افزایش تعداد کاربران علاقه مند به بازی های کامپیوتری و از این گذشته استفاده بیشتر از بازی های متاورسی که در پلتفرم انجین کوین در دسترس است،افراد بیشتری وارد پلتفرم این ارز دیجیتال شده و شاهد تقاضای بیشتر برای آن خواهیم بود که این امر می‌تواند باعث رشد قیمتی قابل توجه آن شود.

روشی که در بالا برای تحلیل و پیش بینی قیمت انجین کوین از آن استفاده کردیم در اصطلاح تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی شناخته می شود و شما می توانید از اطلاعات و اخبار بسیار زیاد حاکم بر شبکه ارز دیجیتال برای این روش تحلیلی استفاده کنید. حتی برخی از تکنیک های عددی نیز در تحلیل فاندامنتال رایج شده که شما با استفاده از آنها میتوانید بهترین زمان ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال را نیز تعیین کرده و یک سرمایه گذاری مطمئن تر رقم بزنید.

البته شایان ذکر است که تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال تنها با اتکا به یک خبر و یا یک ویژگی به هیچ وجه نمی تواند نتیجه مناسبی برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال تصور کنید که انجین کوین با حفظ همین کیفیت فعلی در بازی های کامپیوتری از نظر امنیت شرایط خوبی نداشته باشد و در آینده شاهد چالشهای امنیتی زیادی برای آن باشیم. به نظر شما آیا در چنین شرایطی کسی روی این ارز دیجیتال سرمایه ‌گذاری خواهد کرد یا خیر؟

این موضوع به خوبی نشان می دهد که برای تحلیل فاندامنتال انجین کوین لازم است شما تمام اخبار و اطلاعات و ویژگی های حاکم بر پلتفرم آن را به صورت کامل و یکپارچه مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در نهایت از برآیند تمام نتایج به دست آمده درباره آینده قیمت این ارز دیجیتال تصمیم بگیرید. البته شایان ذکر است که هر چند ممکن است این روش تحلیلی برای شما بسیار وقت‌گیر باشد اما شما تنها یک بار نیاز است تا هر ارز دیجیتالی را با این روش تجربه تحلیل کرده و دیگر نیازی به تکرار مجدد آن نخواهید داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت انجین کوین

دومین روشی که برای تحلیل و پیش بینی قیمت انجین کوین باید به بررسی و معرفی آن بپردازیم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. برخلاف تحلیل فاندامنتال در این روش تحلیلی شما به هیچ وجه نیاز به بررسی و آنالیز هیچ خبر و یا ویژگی این ارز دیجیتال نخواهید داشت و تنها با بررسی نمودار قیمت آن می توانید برای تحلیل و پیش بینی قیمت در آینده اقدام کنید.

تحلیل تکنیکال روشی است که در آن تحلیل گر بر اساس نحوه نوسانات و نحوه تغییرات قیمت یک رمز ارز در گذشته آینده قیمت آن را پیش بینی می کند. به عنوان مثال همانطور که در بالا و در بررسی تاریخچه قیمت انجین کوین به آن اشاره کردیم سقف قیمتی این ارز دیجیتال در بازار نزدیک به ۴ دلار بوده است. یعنی در سود قبلی ارز دیجیتال انجین کوین این رمز ارز توانسته خود را تا نزدیکی‌های ۴ دلار رسانده و از آن قیمت دوباره ریزش کرده است. این موضوع برای یک تحلیلگر تکنیکالیست به این معنا است که عدد ۴ دلار یک مقاومت بسیار بزرگ در جهت افزایش قیمت انجین کوین است و در صورتی که قیمت این ارز دیجیتال دوباره به این عدد نزدیک شود انتظار می رود که دوباره شاهده نزول آن باشیم.

چنین روش های تحلیلی در نمودار قیمت ارز دیجیتال معمولاً تحلیل تکنیکال گفته می شود که البته این مثال یک روش بسیار ساده و ابتدایی برای این روش تحلیلی است. در حال حاضر ورود به بازار ارز دیجیتال و سرمایه ‌گذاری در آن بدون تسلط به تحلیل تکنیکال اشتباه بسیار بزرگی است و توصیه می‌کنیم که اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید ابتدا با شرکت در دوره ارز دیجیتال تسلط خود را به تکنیک ها و استراتژی های معاملاتی به کار گرفته شده در تحلیل تکنیکال کامل کنید و سپس با آگاهی های لازم وارد بازار شوید.

تحلیل تکنیکال دنیایی بسیار بزرگی دارد اگر شما بتوانید توانمندی‌های خود را در این روش تحلیلی و حداکثر میزان ممکن برسانید امکان موفقیت شما در بازار به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. سرمایه گذاری در بازار های مالی و خرید و فروش انجین کوین برای شما با استفاده از این روش تکنیکالی بسیار ساده تر خواهد شد و امکان رسیدن به سود های بسیار بزرگ در بازه های زمانی کوتاه مدت را با استفاده از این روش در اختیار خواهید داشت.

آینده ارز دیجیتال انجین کوین چه خواهد شد؟

قیمت انجین کوین درباره نحوه خرید انجین کوین و همچنین شرایط این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و طولانی مدت نکات لازم را به شما ارائه کردیم. حالا سوال بسیار مهم این است که آینده انجین کوین چه خواهد شد و بعد از گذشت چند سال چه انتظاری از این ارز دیجیتال و پلتفرم آن داریم. برای اینکه یک سرمایه گذاری کاملاً مطمئن و با ریسک پایین را در بازار ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید لازم است تا در کنار بررسی تمام اطلاعاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم آینده رمز ارزها را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

برای اینکه آینده ارز دیجیتال انجین کوین را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم و ریسک سرمایه ‌گذاری شما را بر روی این ارز دیجیتال به حداقل میزان ممکن برسانیم لازم است تا دیدگاه‌های مختلفی را در این باره مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم.

اولین دیدگاه برای بررسی آینده انجین کوین همان دیدگاه است که در بخش سرمایه گذاری بلند مدت به آن اشاره کردیم. با توجه به اینکه این ارز دیجیتال در حوزه گیمینگ تعریف شده است بنابراین اگر در آینده شاهد رشد حوزه گیمینگ در سرتاسر جهان باشیم و این کار نیز بتواند همین شرایط را حفظ کند انتظار آینده درخشانی را برای آن متصور هستیم.

همچنین پلتفرم این ارز دیجیتال در حوزه متاورس نیز کاربرد دارد و اگر اتفاق مشابهی در حوزه متاورس رخ داده و این رمز ارز نیز بتواند شرایط خود را برای کاربردهای بیشتر برای کاربران ارتقا دهد آینده آن درخشان تر خواهد شد.

دقت داشته باشید که هر دو شرایط ممکن بالا زمانی رخ خواهد داد که پلتفرم انجین کوین هم از نظر امنیت و هم از نظر ارتقای شبکه در وضعیت خوبی قرار می گیرد و اگر این مهم در پلتفرم آن در آینده به وقوع می پیوندد عملاً چنین انتظاراتی را نیز نمیتوانیم از آینده آن داشته باشیم.

همچنین شایان ذکر است که علاوه بر تمام این کاربردها و اهدافی که برای انجام این کار به آنها اشاره کردیم آینده این رمز ارز تحت تاثیر شرایط کلی بازار ارز دیجیتال نیز قرار می گیرد. همانطور که در شرایط فعلی مشاهده می کنید افت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین باعث افت قیمت تمام آلت کوین ها می شود و افزایش قیمت بیت کوین نیز دقیقاً همین شرایط را برای آنها رقم میزند. این مهم نشان می دهد که تمام رمز ارزهای موجود در بازار به صورت یکپارچه و هماهنگ با هم در حال حرکت و نوسان هستند و در صورتی که اتفاق بسیار بدی برای کلیت بازار ارز دیجیتال رخ دهد انتظار می رود که چنین اتفاقی برای تمام رمز ارزها نیز به وقوع بپیوندد.

اگر بخواهیم آینده انجین کوین را به صورت خلاصه و در یک جمع بندی کلی به شما ارائه کنیم می‌توان بیان کرد که طبق شرایط فعلی با توجه به وضعیت این ارز دیجیتال و پلتفرم آن آینده خوبی را برای آن متصور هستید اما به شرطی که تمامی شرایط به همین صورت باقی مانده و البته شاهد ارتقای شبکه برای کاربردی شدن آن در آینده نیز باشیم.

آیا ارز دیجیتال انجین کوین قابل استخراج است؟

رمز ارزهایی در بازار قابل استخراج هستند که دارای شبکه بلاک چین اختصاصی بوده و البته الگوریتم مورد استفاده در پلتفرم آن‌ها الگوریتم اثبات کار باشد. با توجه به اینکه ارز دیجیتال انجین کوین دارای شبکه بلاکچین اختصاصی نبوده و برای استخراج توسعه پیدا نکرده است امکان استخراج ارز دیجیتال وجود ندارد. از این رو اگر شما به دنبال سرمایه گذاری بر روی استخراج هستید می توانید با مطالعه مقاله آموزش استخراج بیت کوین با تمام نکات لازم برای این روش درآمد زایی در بازار آشنا شده و این روش سرمایه گذاری را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

آیا پروژه انجین کوین (ENJ) می تواند اسکم و کلاهبرداری باشد؟

ارز انجین کلاهبرداری بودن و یا همان عبارت اسکم یکی از فومو ها یا ترس های رایج در بازار ارز دیجیتال مخصوصا در فرآیند سرمایه گذاری بر روی آلت کوین ها برای کاربران است. سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال همیشه با این ترس همراه هستند که ممکن است رمز ارز مورد نظر آنها برای سرمایه گذاری در آینده تبدیل به یک پروژه کلاهبرداری شده و تیم توسعه دهنده رمز ارز آنها پول سرمایه گذاران را خالی کرده و از بازار خارج شود. در چنین شرایطی معمولاً امکان بازگشت سرمایه ها وجود نخواهد داشت و در گذشته نیز چندین بار شاهد چنین اتفاقاتی در بازار ارز دیجیتال بوده ایم.

بنابراین لازم دانستیم تا به این سوال بسیار مهم که آیا پروژه انجین کوین می تواند در آینده کلاهبرداری باشد یا خیر نیز پاسخ دهیم؟ در پاسخ به این سوال اول باید یادآوری کنیم که شرکت انجین یک شرکت بسیار قدیمی است و تنها برای عرضه توکن انجین کوین وارد بازار ارز دیجیتال نشده و از قبل در حوزه گیمینگ و بازی های کامپیوتری فعالیت داشته است.

معمولاً کلاهبرداری بودن یک ارز دیجیتال بیشتر برای رمز ارزهایی است که بدون هیچ گونه هدف خاصی و تنها برای جذب سرمایه های کاربران وارد بازار ارز دیجیتال می شوند. شرکت های قدرتمند و سرمایه گذاران بزرگ پشت این دسته از رمز ارزها نیستند و آنها تنها با اتکا به سرمایه یک یا چند فرد وارد بازار شده و سپس با جذب سرمایه‌های بالا از بازار خارج می شوند.

با توجه به این تعریف و این شرایط ارز دیجیتال انجین کوین را نمی توان یک پروژه کلاهبرداری و یا همان اسکم در نظر گرفت. البته کلاهبرداری نبودن پروژه انجین کوین تنها کمی از ریسک های سرمایه ‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را برای شما کاهش می دهد و به این معنی نیست که سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند کاملا مطمئن و بدون هیچگونه خطری باشد. زیرا کلاهبرداری نبودن یک ارز دیجیتال و پلتفرم آن به این معنا نیست که آینده درخشانی را باید برای آن شاهد باشیم و یا امکان از بین رفتن آن در آینده به دلایل مختلف مانند بروز حفره های امنیتی وجود نداشته باشد.

کلام آخر


در این مقاله سعی کردیم تا بیشتر از دیدگاه سرمایه گذاری به بررسی و ارزیابی شرایط ارز دیجیتال انجین کوین بپردازیم و نکات لازم برای یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل را بر روی آن برای شما بازگو کنیم. کانون بورس به عنوان متولی آموزش‌های حرفه ای و کاربردی برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف مانند بازار بورس یا بازار ارز دیجیتال باید در بازار فارکس خود را متعهد می‌داند تا تمام نکات و آموزش های لازم برای سرمایه گذاری مطمئن در بازار را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در همین راستا ما در سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و همچنین مقالات معرفی ارز دیجیتال به دنبال معرفی بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری و البته آموزش سرمایه ‌گذاری در این بازار به شما عزیزان هستیم و این مقاله نیز در همین راستا تهیه و تنظیم شده است. با توجه به این موضوع سعی کردیم تا از ارائه بسیاری از اطلاعات غیر کاربردی و اضافی درباره انجین کوین پرهیز کرده و بیشتر به معرفی و بررسی نکاتی بپردازیم که شرایط این ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری چه در بازه زمانی کوتاه مدت و چه در بازه زمانی بلند مدت برای شما واضح تر و روشن تر می نماید.

برای کسب مهارت های لازم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو می توانید در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و یا در صورت نداشتن فرصت کافی برای دوره حضوری، پکیج آموزش آنلاین ارز دیجیتال را خریداری و از آن استفاده کنید.

در انتها اگر هنوز سوالی درباره شرایط انجین کوین برای سرمایه گذاری در ذهن دارید و یا سرمایه گذاری های گذشته بر روی این ارز دیجیتال تجربه به دست آورده اید می توانید آنها را در بخش دیدگاه ها و نظرات با ما در میان بگذارید. کسانی هم که به دنبال آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستند می توانند با شرکت در دوره ارز دیجیتال تمام پیش نیازهای لازم برای ورود به این بازار را به دست آورند.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: