لوگو کانون بورس

آینده ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE COIN) تا ۲۰۲۵ + تحلیل و پیش بینی قیمت

تحلیل و پیش بینی آینده قیمت ارز دیجیتال دوج کوین
شما در حال مطالعه مقاله ۱ از ۱۰ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

دوج کوین و اکوسیستم آن در ماه های گذشته تبدیل به یکی از محبوب ترین و پر سر و صداترین رمز ارزها شده اند. صحبت کردن درباره آینده ارز دیجیتال دوج کوین می تواند جذابیت بسیار زیادی برای شما داشته باشد. این رمز ارز در ماه های اخیر به قدری محبوب شده که حتی بخشی از دوره های آموزش رایگان ارز دیجیتال نیز به بررسی آن معطوف می شود. برای همین سعی کردیم تا در یک مقاله کامل و خارج از دوره ارز دیجیتال به بررسی کامل تحلیل و پیش بینی قیمت دوج کوین بپردازیم.

رمز ارزها یک بازار سرمایه‌گذاری جدید با نوسانات شدید می باشند که این بازار شامل دامنه ی گسترده ای از انواع ارزهای دیجیتال است؛ بطوریکه  امروزه بیش از ۴۰۰۰ رمز ارز وارد بازار ارزهای دیجیتالی شده اند که شناسایی ارزش آن ها گاها دشوار است.  همزمان، مباحث پیرامون این صنعت در میان غول های امور مالی سنتی نیز جدی تر شد. تمام این مسائل باعث رشد چشمگیری در کلیت بازار رمز ارزها شده است. طی یکی دو سال اخیر مردم علاقه‌ی زیادی دارند که درباره‌ی ارز دیجیتالی همچون بیت کوین صحبت کنند؛ ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها برخی از این ارزها ممکن است ویژگی‌های مشابه بیت کوین را داشته باشند و این بدین معناست که احتمالا در آینده می‌توان شاهد رشد قیمت برای این دست از رمز ارزها بود.

راهنمای مطالعه نمایش

تحلیل فاندامنتال آینده ارز دیجیتال دوج کوین

پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین

رمز ارز دوج کوین (Dogecoin) که به اشتباه با عناوین زیادی مانند

  • دوج کوین
  • داگ کوین 
  • دوژ کوین

شناخته می شود، از محبوبیت خاصی در میان فعالان بازارهای ملی و کاربران فضای مجازی  برخوردار است. دوج‌ کوین را می‌توان بهترین ارز دیجیتال میم‌ ‌یا میم کوین (MemeCoin) دانست.

ارزهای دیجیتال میم یا میم کوین‌ها مبتنی بر ایده طنزی هستند که مدتی در اینترنت رواج داشته سپس به یک ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند. حتی خیلی‌ها دوج کوین (Dogecoin) را «پول خودمانی» یا «پول فقرا» می‌دانند؛ پولی پاک که به‌عقیده طرفدارانش واقعاً برای مردم است.

برای تحلیل و پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین لازم است تا اطلاعات اولیه مربوط به این رمز ارز را با هم ارزیابی کنیم.

تحلیل ارز دیجیتال دوج کوین در ساختار اصلی

برای پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین لازم است تا ابتدا اطلاعاتی درباره گذشته و ساختار این ارز را با هم مرور کنیم. البته شناخت کامل این ارز مستلزم یک مقاله کامل است که در آن به بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال دوج کوین پرداخته و نکات کلیدی این ارز را به شما معرفی کنیم.

بررسی رتبه الکسای این ارز دیجیتال نشان می دهد که پس از آمریکا و هند بیشترین آمار بازدید از سایت دوج کوین به کاربران ایرانی مربوط می شود. اما دوج کوین هیچ کاربرد مشخصی ندارد و به جز چند مورد انگشت شمار، هیچ به روزرسانی و توسعه ای در بلاک چین این رمز ارز اعمال نشده است. بنابراین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی بجز سرگرمی ساخته نشده است.

گفته می شود توسعه دهندگان این رمز ارز تنها در عرض چند ساعت کد دوج کوین (Dogecoin) را نوشتند و تصمیم به ایجاد یک سیستم پرداخت فوری، سرگرم کننده، و عاری از هزینه های بانکی سنتی گرفتند. جالب است بدانید نام دوج  Doge  مربوط به یک نژاد سگ با عنوان Shiba Inu  (که نژاد سگ بومی ژاپن) می باشد و نوع تلفظ آن از یک نمایش اینترنتی گرفته شده است و این نام گذاری در ادامه همان تصمصم سرگرم کننده می باشد.

این رمز ارز در دسامبر ۲۰۱۳ و چهارسال پس از استخراج بلاک اول بیت کوین، توسط مهندسان نرم افزار همچون بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) برای سرگرمی ایجاد شد و اکنون یک جامعه کاربری پر تعداد دارد بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار برای حل مشکلی و پیشنهاد راهکاری به وجود آمده اند که در وایت پیپر آن ها به تفصیل به آن پرداخت شده است.

تحلیل ارز دیجیتال دوج کوین در کاربردهای آن

هم چنین برای پیش بینی ارز دیجیتال دوج کوین بررسی برخی از کاربردهای آن نیز ضروری است. برای این منظور به کنکاشی در شبکه های اجتماعی مختلف برای کلمه کلیدی دوج کوین انجام داده ایم که نتایج این بررسی به شرح زیر است.

  • تصویر سگی که روی این کوین وجود دارد نیز تصویر همان سگ با نژاد Shiba Inu است که در مقاله ارز شیبا چیست به صورت کامل به آن پرداختیم.
  • دوج کوین (Dogecoin) با نماد Ð نشان داده می شود.
  • این رمز ارز  یک سال پس از معرفی و  در سال ۲۰۱۴، موفق شد ۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و این روند کماکان ادامه پیدا کرد و  در مقایسه با دیگر ارزهای رمز پایه، دوج کوین (Dogecoin) نرخ انتشار بالایی دارد.
  • دوج کوین براساس لایت کوین کار می کند به این معنی که تمامی تغییرات و به روز رسانی های ایجاد شده در لایت کوین در این ارز نیز اعمال می شوند.
  • انتقال دوج کوین توسط کاربران در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) نیز از جمله عواملی بود که به محبوبیت این رمز ارز افزود، همچنین این ارز برای معاملات کوچک مناسب باشد، به همین دلیل از آن معمولا برای خیریه ها و کمک های مالی استفاده می شود مانند اینکه بنیاد دوج کوین (Dogecoin) ۱۱ ‌هزار دلار برای ساختن چاه آبی در کنیا و تأمین آب تمیز برای مناطقی از جهان و ۵۵ هزار دلار برای حمایت مالی از جاش وایز (Josh Wise)، راننده‌ی مسابقات نسکار (NASCAR)، جمع‌آوری کرد.
  • همچنین به‌عنوان محبوب‌ترین کوین برای انعام‌دادن به‌منظور ایجاد محتوای جالب در اینترنت استفاده می‌شود.

کیف پول های ارز دیجیتال دوج کوین

پیش بینی قیمت ارز دوج کوین تا سال 2025

کیف پول های این رمز ارز انواع مختلفی دارند که بنا سلیقه خود می توانید نوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب نمایید. به کیف پول های ارز دوج کوین (Dogecoin) می توان به مواردی ازجمله کیف پول Ledger Nano S، کیف پول KeepKey، کیف پول Coinomi و کیف پول Jaxx اشاره نمود که دوتای اول کیف پول سخت افزاری و دوتای دیگر کیف پول نرم افزاری می باشند.

کیف پول سایت www.dogecoin.com نیز وجود دارد این کیف پول که در واقع کیف پول رسمی دوج‌ کوین می‌باشد.  برای سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز و لینوکس قابل دسترس می‌باشد. می توانید با مراجعه به سایت CoinMarketCap لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال را مشاهده نمایید. البته باید در نظر داشت که فرآیند ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در انواع صرافی ها تقریبا به یک شکل است و تنها کارمزد، حجم معاملات آن ارز در صرافی و مواردی این چنین است که می تواند بین صرافی ها تفاوت ها را رقم بزند.

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین

یکی دیگر از نکات مهم برای تحلیل ارز دوج کوین و پیش بینی آینده آن بررسی روند استخراج این ارز می باشد. آینده ارز دیجیتال دوج کوین به صورت مستقیم به روند استخراج آن توسط ماینرها بستگی خواهد داشت.

استخراج dogecoin به شکل قدرتمندی توسط ماینرهای این شبکه در حال انجام است. به دلیل تعداد بالای ماینر فعال تمرکززدایی در آن به معنای واقعی وجود دارد و شبکه ای گسترده از ماینرهای در سراسر جهان شبکه ای امن برای تبادل دوج کوین ایجاد نموده اند.

الگوریتم استخراج دوج کوین (Scrypt) نیاز به قدرت بسیار کمتری در مقایسه با الگوریتم استخراج بیت کوین (SHA-256) دارد و بسیار سریعتر است و همچنین مصرف برق ماینینگ را کاهش داده است. بنابراین این تفاوت باعث می شود تا استخراج کنندگان با رایانه های کم قدرت بتوانند آسان تر استخراج کنند. به عبارتی سختی استخراج دوج کوین (Dogecoin) بیش از یک میلیون برابر کمتر از بیت کوین است ( لازم به ذکر است سختی شبکه استخراج دوج کوین (Dogecoin)، تا حدی به تعداد افرادی که مشغول استخراج هستند و به پروتکل دوج کوین (Dogecoin)  بستگی دارد). بنابراین افراد بیشتری می توانند استخراج آن را انجام دهند همچنین پاداش استخراج این ارز نیز بسیار بیشتر از ارز بیت کوین است.

برای استخراج دوج کوین میتوان از CPU و GPU هم استفاده کرد؛ اما بیشتر استخراج کنندگان این ارز دیجیتال از دستگاه‌های آماده ای‌سیک (ASIC) استفاده می کنند.

علاوه بر استخراج می توان از طریق خرید و فروش محصولات و خدمات، تولید محتوا،  خرید یا ترید در صرافی‌‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز (DEX) یا متمرکز (ایرانی یا خارجی) دوج کوین (Dogecoin) را بدست آورد.

پاداش بلاک این شبکه (پاداش ماینرها به ازای استخراج هر بلاک) ۱۰,۰۰۰ واحد DOGE است و برخلاف بیت کوین همیشه ثابت باقی خواهد ماند.

محدودیتی برای تعداد دوج کوین (Dogecoin) قابل استخراج تعیین نشده و تعداد بالای این تعداد کوین در گردش همراه با قیمت پایین هر واحد، دوج کوین (Dogecoin) را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای انجام تراکنش‌های کوچک تبدیل می‌کند.

تحلیل ارز دوج کوین از نظر امنیت شبکه بلاک چین

امنیت یکی از مهم ترین واژه ها در تحلیل رمز ارزها است. برای پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین نیز لازم دانستیم تا به تحلیل امنیت شبکه آن بپردازیم.

در رابطه با امنیت این رمز ارز باید اذعان داشت که در ابتدای فعالیت دوج کوین، بلاک چین آن در معرض خطر ۵۱ درصدی قرار داشت و به همین علت توسعه‌دهندگان آن تصمیم گرفتند امکان استخراج ترکیبی یا به اصطلاح Merged Mining با شبکه لایت کوین را فراهم نمایند. از این رو اکنون امکان استخراج همزمان DOGE و LTC وجود دارد و در نتیجه این عمل، هر دو بلاک چین از امینت بیشتری بهره‌مند هستند.

علاوه بر خطر ۵۱ درصدی، در ۲۵ دسامبر سال ۲۰۱۴، یک کیف پول دوج کوین (Dogecoin) به نام دوج ولت نیز هک شد و هکرها ۲۱ میلیون دوج کوین (Dogecoin)، به ارزش ۱۲ هزار دلار را سرقت نمودند با این حال انجمن دوج کوین (Dogecoin) برای جبران خسارت کاربران ۱۳ هزار دلار را پرداخت نمود.


نوسانات و پیش بینی قیمت ارز دوج کوین (
Dogecoin)

تحلیل قیمت ارز دوج کوین

پیش بینی ارز دوج کوین برای چند ماه آینده نشان از وجود دو سطح حمایتی و مقاومتی پیش روی آن است که شکست هر یک می تواند تعیین کننده ادامه مسیر قیمتی این ارز دیجیتال باشد.

در حال حاضر هر واحد DOGE با قیمت  ۰.۳۱۱۸۵ دلار معامله می‌شود. اگر دوج کوین بتواند از رکورد قیمتی خود در ۰.۴۵۹دلار عبور کند، بر اساس اندیکاتور MRI هدف بعدی سطح مقاومتی ۰.۶۲۸دلار خواهد بود. در صورت شکسته شدن سطح حمایتی  ۰.۳۰۲دلار، می‌توان گفت روند اصلاحی آغاز شده و احتمال ریزش ۲۱ درصدی قیمت تا ۰.۲۴۰ دلار وجود دارد.

پیش بینی قیمت ارز دوج کوین توسط سرمایه داران

پیش بینی قیمت ارز دوج کوین

ورود نهنگ ها به یک رمز ارز می تواند باعث رشد چند برابری قیمت آن شود. از این رو در این بخش سعی کرده ایم تا برای پیش بینی قیمت ارز دوج کوین به بررسی پیش بینی های نهنگ هایی بپردازیم که روی این ارز دیجیتال تمرکز دارند. پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین با این بررسی روشن تر و ساده تر خواهد بود.

در برهه ایی از زمان توییت آقای ایلان ماسک به عنوان یکی از ثروتمند ترین افراد جهان، منجر به رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت دوج کوین (Dogecoin) شد؛ تا جایی که حتی این فرد توئیت نمود که  در حال ساخت شهر جدیدی در تگزاس است که استاربیس نام دارد  و در اطراف سایت پرتاب موشک شرکت اسپیس ایکس قرار دارد و اذعان نمود که این شهر در اختیار Doge خواهد بود. در جایی دیگر هم گفته است “احتمال زیادی وجود دارد که رمز ارز ارز آینده زمین باشد.”

سرمایه گذار میلیاردر “مارک کوبان” در توئیتر خود نوشت: “اگر مجبور باشم بین خرید بلیط لاتاری و دوج کوین (Dogecoin) یکی را انتخاب کنم، دوج کوین (Dogecoin) می خریدم.”

مارک کوبان (Mark Cuban)، همچنین اعلام کرده است که در یک ماه گذشته، میزان فروش NBA’s Mavericks بالغ بر ۵۵۰٪ افزایش یافته است. وی در توییتی عنوان کرد که: “ما تا کنون حدود ۱۲۲ هزار دوج کوین را به فروش رسانده‌ایم. از این به بعد، دیگر دوج کوین نخواهیم فروخت. الان وقت خرید است!”

کاربران تیک تاک در پی ایجاد یک پامپ، ارزش دوج کوین را تنها در یک روز ۱۴ درصد و در یک هفته ۲۰ درصد رشد دادند. از سوی دیگر، گای فییری (Guy Fieri)، رستوران‌دار آمریکایی، اخیراً در توییتی حمایت خود از این ارزدیجیتال را اعلام کرد.

همچنین خبرها حکایت از آن دارد که بسیاری از کاربران کارگزاری آنلاین رابین‌هود نیز به این رمز ارز جذب شده و حجم بسیار زیادی از تقاضای دوج‌ کوین از این کانال بوده است.

از طرفی مایک نوگراتز  بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری گلکسی دیجیتال گفته است: بازار ارزهای دیجیتالی رشد قیمت بی رویه ای داشته است. نه تنها بیتکوین بلکه ارزهای دیگری نظیر دوج کوین یا ریپل به سطوح قیمتی بیش از حدی رسیده اند که احتمال ترکیدن حباب قیمتی آن ها وجود دارد.

اداره پست آمریکا در بیانیه ای مهم اعلام کرد که استفاده از توکن های غیرقابل تعویض یا NFT را آغاز خواهد کرد و از تمبرهایی که در این قالب عرضه شوند، پشتیبانی می کند. طی چند روز اخیر بیش از ۵ درصد کل معاملات این رمز ارز توسط ایرانی ها صورت گرفته است،  به نظر می‌رسد علاوه بر ایلان ماسک، ایرانیان هم با توجه عجیبی که به این رمز ارز نشان داده‌اند یکی از نیروهای ورود پول به دوج کوین و به دنبال آن رشد این ارز دیجیتال می باشند.

چرا باید به آینده ارز دیجیتال دوج کوین امیدوار باشیم؟

چه دلایلی وجود دارد که ما را نسبت به آینده ارز دیجیتال دوج کوین امیدوار کرده و هم چنان این ارز را به عنوان یک ارز محبوب معرفی می نماید؟

جامعه‌ی فعال سرمایه گذاران یکی از دلایلی است که منجر شده دوج کوین (Dogecoin) هنوز به کارش ادامه ‌دهد و ترید گردد. ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، دوج کوین (Dogecoin) با داشتن جایگاه چهل‌ و سوم، بازاری با ارزش معادل ۶۱۱ میلیون دلار داشت. بااین‌حال، رشد دوج کوین (Dogecoin) در اینجا متوقف نشد و با توییت‌ها و هشتک­ های فراوان ایلان ماسک، دوج کوین (Dogecoin) اولین‌بار قیمت بیش از ۸ سنت را به‌خود دید و طی ۲۴ ساعت با ۵۳ درصد افزایش به ۸٫۲ سنت رسید. دوج کوین (Dogecoin) یک ارز دیجیتال با ارزش بازار ۴۴,۵۱۱,۰۷۶,۷۴۷.۰۰۰۰$ است.

قیمت این ارز دیجیتال طی چند روز گذشته چندین برابر شده است. داده های VORTECS™  از کوین تلگراف مارکتس پرو در ۱۱ آوریل و قبل از افزایش اخیر قیمت، چشم انداز صعودی دوج کوین را کشف کرده بود.

شاخص “VORTECS” در واقع مقایسه الگوریتمی شرایط تاریخی و فعلی بازار است که داده های آن از منابع مختلفی از جمله احساسات بازار، حجم معاملات، تغییرات اخیر قیمت و فعالیت توییتر حاصل می شوند.

این چند روز در بین تمام ارزهای دیجیتال، دوج کوین (Dogecoin)  رتبه ۷ را به خود اختصاص داده است و حجم معاملات روزانه آن ۶۹,۱۷۲,۴۵۰,۶۹۸.۰۰۰۰$ است. هر سال تقریباً ۵.۲ میلیارد واحد از این ارز دیجیتال استخراج می‌شود.

در ابتدا مشخص شده بود که تعداد دوج‌های موجود به ۱۰۰ میلیارد واحد محدود شود، اما در سال ۲۰۱۴ توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند خاصیت ضدتورمی را از این ارز دیجیتال حذف کنند تا بتواند به‌عنوان روش پرداخت کاربرد خود را حفظ کند که به همین دلیل، شاید سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی این دارایی کمی پرریسک باشد. اما با این حال، استخراج نامحدود جنبه مثبت هم دارد و  همانطور که اشاره شد این شبکه را برای تراکنش‌های کوچک کارآمد می‌کند.

پیش بینی قیمت ارز دوج کوین در منابع مختلف تا سال ۲۰۲۵

اما پیش بینی آینده قیمت ارز دیجیتال دوج کوین توسط سایر کارشناسان چیست؟

 دوج کوین (Dogecoin) سال ۲۰۲۱ را با صعود آغاز کرد و در ۲ ژانویه دو برابر شد و از  ۰.۰۰۵۴۰۵ دلار به ۰.۰۱۱۴۲۷ دلار رسید و در ۲۷ ژانویه با قیمت  ۰.۰۷۴۳۲ دلار معامله شد. در ماه آوریل تقریبا تا  ۰.۴۵۰۶۶ دلار نیز رسید؛ با این حال، وب سایت پیش بینی آنلاین Wallet Investor پیش بینی کرده تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۱ مجددا افتی را متحمل می شود؛ اما تا سال ۲۰۲۵ قطعا صعودی است.

همچنین منابع دیگری پیش بینی می کنند که سرمایه گذاری هایی که امروز در دوج کوین Dogecoin انجام شده، طی ۵ سال سودآور خواهد بود. پیش‌ بینی کریپتو گروند هم تفاوت زیادی با پیش بینی والت اینوستور ندارد. آنها با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیش بینی کرده‌اند قیمت دوج کوین (Dogecoin) در عرض ۵ سال آینده صعودی است. بطور کلی برخی پیش بینی ها حکایت از قیمت ۰.۴۵۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱، ۰.۵۴۳۳۷ دلار تا پایان سال ۲۰۲۲،  ۰.۶۳۳۸۴۴ دلار تا پایان ۲۰۲۳،  ۰.۷۸۲۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۴ و در نهایت تا ۰.۸۷۹۷۲۱ دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ دارد.

معمولا در پیش بینی های بلندمدت تعیین یک بازه بهتر از تعیین قیمت دقیق تر است. در مجموع تحلیلگران و کارشناسان حوزه رمز ارز، دو آینده متفاوت را برای این رمز ارز در نظر گرفته اند.

برخی سایت ها مانند Crypto Ground روندی نزولی را برای دوج کوین (Dogecoin)  متصورند. اما از طرف دیگر، یکی از بلاگرهای برجسته به نام Zakaria M قیمت ۱۰ دلار برای هر واحد را قابل دسترس می داند. CoinLinker نیز در این راستا معتقد است که طبق پیش بینی،  دوج کوین (Dogecoin) 2022 و سال‌های بعد آن، ارزش دوج کوین رو به افزایش می‌یابد. از طرفی، سایت TradingBeasts درباره‌ی پیش بینی قیمت دوج کوین در آینده و بازار آن ادعا دارد که بازار دوج کوین در طی سال‌های پیش رو صعودی خواهد بود.

شرکت کوین فلیپ که خودپردازهای بیت کوین را راه اندازی کرده است، اعلام کرد که دستگاه های این شرکت از این پس دوج کوین را هم پشتیبانی می کند. با این حساب، دوج کوین در بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودپرداز این شرکت قابل خرید و فروش و نقد کردن است که این امر موفقیتی برای دوج کوین (Dogecoin) محسوب می شود.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین در دست سلبریتی ها

سلبریتی ها و نهنگ های مشهور علاقه بسیار زیادی به این ارز دیجیتال دارند. از این رو منطقی است که آینده ارز دیجیتال دوج کوین را به نحوه حمایت این سلبریتی ها بدانیم. دقت به عملکرد آنها می تواند برای پیش بینی قیمت ارز دوج کوین نیز کاملا منطقی باشد.

بیلی مارکوس چند سال پیش تمام موجودی DOGE خود را فروخت و اکنون به عنوان یک کاربر عادی به ساب ردیت دوج کوین (Dogecoin) بازگشته است و عقیده دارد که ارزش واقعی دوج کوین (Dogecoin) در جامعه کاربری آن نهفته است.

محبوبیت دوج کوین (Dogecoin) در شبکه‌های اجتماعی باعث شده دوج کوین (Dogecoin) مستعد نوسانات شدید قیمت باشد. ضمن اینکه تلاش‌های مختلف کاربران در TikTok و Reddit برای افزایش جمعی قیمت‌ها باعث جهش بازار آن شده است.

همه کارشناسان ارز دیجیتال در سراسر جهان با این عقیده موافق هستند که هیچ‌کس روی مبانی فاندامنتال دوج کوین (Dogecoin)  سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

به نظر می‌رسد که قیمت دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۲۱ در رنج قیمت ۱ دلار قرار بگیرد که حداکثر قیمت ۲ دلار و حداقل آن ۰۳/۰ خواهد بود؛ اما همانطور که اشاره شد طبق نظر والت اینوستور روند قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۲۵ صعودی خواهد بود.

هر افزایش قیمتی در این ارز دیجیتال تا به امروز، نتیجه تبلیغات و بازار گرمی توسط سلبریتی ها  و افراد مشهوری همچون ایلان ماسک بوده است. حمایت ایلان ماسک به ‌اضافه نزدیکی به ترون و ایوتا و موارد مشابه، می‌‌تواند منجر به تثبیت دوج کوین (Dogecoin) در بین چندین رمز ارز اول دنیای کریپتو شود.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، که مدیرعامل صرافی بایننس است نیز درباره‌ی رشد ناگهانی  قیمت دوج کوین (Dogecoin) در این اواخر که وابستگی شدیدی به رسانه‌های اجتماعی داشت، بیان کرد که: “دوج کوین (Dogecoin)، با ارزش بازار ۷ میلیارد دلاری، احتمالاً با اختلاف موفق‌ترین جوک تاریخ خواهد بود. دوج کوین (Dogecoin) که در ابتدا از یک شوخی بوجود آمد، اکنون به هدفی جذاب برای گروه‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی مبدل شده است. این رمز ارز نسبت به سایر  ارزهای دیجیتال برتر نسبتاً کوچک‌تر است ولی با آگاهی بیشتری که در خصوص آن حاصل شده است، به راه‌اندازی کمپین یا حرکتی اجتماعی در مورد آن ساده‌تر و فراگیرتر است و تأثیری فوری و عمده بر قیمت آن به دنبال خواهد داشت”.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین

اما جکسون پالمر به عنوان یکی از دو ایده‌پرداز پروژه، دوج کوین (Dogecoin) را حباب نامیده است و به عقیده او، هر فناوری که مانند دوج کوین (Dogecoin) طی سه سال آپدیت نشده باشد، صدها میلیون دلار ارزش ندارد.

در حال حاضر بطور دقیق مشخص نشده که افزایش سرمایه‌گذاران تا چه اندازه می‌تواند در بلندمدت روی بازار دوج کوین (Dogecoin) تاثیر داشته باشد. ماجرای اخیر سهام شرکت گیم‌استاپ هم احتمالا در افزایش قیمت دوج کوین (Dogecoin)  بی‌تاثیر نبوده و سرمایه‌گذاران را به سمت معامله و سرمایه‌گذاری در دنیای رمز ارزها سوق داده است.

باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس نیز  که مالک آن مارک کوبان است، دوج کوین (Dogecoin) را به‌عنوان روشی برای خرید محصولات طرفداری این باشگاه پذیرفته است که بر روی قیمت این رمز ارز موثر است؛ اما این رمز ارز  با بهره برداری زنجیره Dogethereum (آن را می‌‌توان یک پل ارتباطی میان اتر و دوج کوین قلمداد کرد) و ارتباط با دومین رمز ارز محبوب یعنی اتریوم می‌‌تواند آینده‌‌ای درخشانی را برای خود متصور باشد. با توجه به آینده کلی مثبت ارزهای دیجیتال پیش بینی افزایش قیمت این آلت کوین و سایر ارزها کاملا منطقی به نظر می رسد.

آیا ارز دیجیتال دوج کوین می تواند جایگزینی برای بیت کوین باشد؟

یکی از نکات و چالش های بسیار جالبی که این روزها در اینترنت می توانید مطالب زیادی درباره آن پیدا کنید احتمال جایگزینی بیت کوین با ارز دیجیتال دوج کوین است. برخی از کاربران و برخی از سرمایه گذاران بزرگ بر این باور هستند که در آینده ارز دیجیتال دوج کوین می تواند جایگزین مناسبی برای بیت کوین باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیادی که این موضوع می‌تواند در انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری برای شما داشته باشد از این رو لازم دانستیم تا توضیحاتی در این باره برای شما ارائه کنیم.

اولاً باید بدانید که شرایط بیت کوین و شرایط دوج کوین نشان می‌دهد که این دو رمز ارز در دو سیاره متفاوت در کهکشان های دور از هم قرار دارند. هم از نظر قابلیت ها و مزیت ها و هم از نظر تعداد سکه های در گردش شبکه بیت کوین با دوج کوین قابل مقایسه نیست و مسیرهای کاملاً غیرهمسانی برای آینده ارز دیجیتال از سوی تیم توسعه دهنده آنها در نظر گرفته شده است. از این نظر اگر بخواهیم یک روزی دوج کوین را جایگزینی برای بیت کوین تلقی کنیم بایستی تغییرات عمده‌ای بر روی یکی از این دو ارز دیجیتال ایجاد شود.

از این گذشته بیاید نحوه به محبوبیت رساندن هر دوی این ارزهای دیجیتال را نیز با هم بررسی کنیم. هرچند در حال حاضر شبکه های بلاکچین و ارزهای دیجیتال با قابلیت ها و مزیت های بسیار بیشتری نسبت به بیت کوین در بازار موجود هستند اما با این حال خود بیت کوین در زمان ظهور خود دارای مزیت ها و قابلیت هایی بود که باعث جذب کاربران به سمت سرمایه گذاری بر روی آن شد. اتفاقی که هیچ وقت به این صورت برای شبکه دوج کوین رخ نداده است. این ارز دیجیتال در واقع به جهت سرمایه گذاری افراد سرمایه دار بزرگ و نهنگ ها و تبلیغات بسیار گسترده به محبوبیت قابل توجه در بازار رسید و حجم بسیار بالای معاملات آن نیز به دلیل حضور تعداد کاربران زیاد به دلیل همین تبلیغات است.

اگر بخواهیم ارزش بیت کوین و دوج کوین را از نظر مارکت کپ آنها مورد بررسی قرار دهیم نکته بسیار مهم و قابل تمایز میان این دو تعداد سکه های در گردش فوق‌العاده متفاوت آنها خواهد بود. همانطور که در مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال بیان کردیم ارزش بازار یک رمز ارز از حاصلضرب میان تعداد سکه های در گردش آن در قیمت فعلی آن به دست می آید. بنابراین پر واضح است که رابطه میان ارزش بازار با این دو عامل مستقیم خواهد بود.

با توجه به اینکه ارزش بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین ویژگی ها برای انتخاب آنها برای سرمایه گذاری و همچنین اولویت بندی آنها از نظر کیفیت است، بنابراین این موضوع را باید به صورت خاص برای تمام ارز های دیجیتال مورد بررسی قرار داد. هر چقدر قیمت یا تعداد سکه های در گردش یک رمز رد بالاتر برود مسلماً ارزش بازار آن نیز بیشتر خواهد شد. اما نکته مهم اینجاست که وقتی تعداد سکه های در گردش یک ارز دیجیتال خیلی بالا باشد عملاً امکان رسیدن آن به قیمت های خیلی بالا وجود نخواهد داشت و سرعت افزایش قیمت رمز ارز مورد نظر به شدت کم خواهد شد.

با توجه به مقایسه میان تعداد سکه های در گردش بیت کوین و دوج کوین و همچنین قیمت آنها است که اظهار داشتیم این دو رمز ارز در دو سیاره متفاوت و حتی در دو کهکشان متفاوت قرار دارند و احتمال اینکه دوج کوین تبدیل به جایگزینی برای بیت کوین شود بسیار کم است. اما با این حال این موضوع چیزی از ارزش‌های خود دوج کوین کم نمی کند و در صورت رسیدن به اهداف متعالی خود ارز دیجیتال دوج کوین نیز می تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری و خرید و فروش باشد.

حتما بخوانید: آموزش ترید در فارکس

آیا امکان رسیدن قیمت دوج کوین به چند هزار دلار وجود دارد؟

برخی از کاربران نیز به این بهانه و این دلیل به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال دوج کوین هستند که در آینده قیمت آن به چند هزار دلار برسد. در بند قبل اشاره کردیم که به دلیل ویژگی ها و شرایط موجود بر روی این ارز دیجیتال امکان رسیدن به قیمت های بسیار بالا برای آن بسیار بسیار کم است و سرمایه گذاری بر روی دوج کوین با این امید اشتباه بزرگی خواهد بود. واقعیت این است که اگر حتی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین به چند دلار هم برسد اتفاق فوق العاده ارزشمندی برای شبکه این دیجیتال رو خواهد داد.

چه تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و چه تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هیچ کدام راهی برای رسیدن قیمت دوج کل به چند هزار دلار نمی بینند و همانطور که اشاره کردیم هیچ کدام از سایت های ارائه دهنده خدمات پیش بینی قیمت دوج کوین نیز چنین شرایطی را برای آن در نظر نگرفته اند. یکی از دلایلی که در ابتدا برخی از افراد به این تصور رسیدند که دوج کوین می تواند جایگزینی برای بیت کوین باشد، به این جهت بود که این ارز دیجیتال شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به رمز ارزی برای پرداخت های اینترنتی و جایگزین شدن برای پول واقعی داشت که البته در حال حاضر دوج کوین از این هدف نیز فاصله بسیار زیادی دارد.

حداکثر هدف قیمتی ارز دیجیتال دوج کوین چقدر خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دوج کوین در سایت ها و منابع مختلف نشان می دهد که قیمت خیلی بالایی را نمی توان برای این رمز ارز در بازه‌های زمانی ۵ تا ۱۰ سال متصور بود. اما قیمت دوج کوین تا کجا می تواند پیشرفت داشته باشد و اگر این رمز ارز را خریداری کردیم چه قیمتی بهترین شرایط برای خروج از آن خواهد بود؟

یک ایده کلی درباره شرایط ارز دیجیتال دوج کوین وجود دارد که رسیدن آن به قیمت یک دلار می تواند هدف نهایی این رمز ارز باشد. خیلی از سرمایه‌گذاران از هم اکنون خود را آماده کردند تا وقتی قیمت دوج کوین به نزدیکی‌های یک دلار رسید تمام دارایی دوج کوین خود را در بازار به فروش برسانند. این امر باعث می شود تا خطا درصورتی‌که دوج کوین قابلیت های رسیدن به قیمت‌های بالاتر را نیز داشته باشد به دلیل فروش بسیار سنگین عملاً نتواند خود را از یک دلار بالاتر ببرد.

البته ارائه چنین پیش بینی تنها بر اساس شواهد موجود است و قرار نیست دقیقاً همین اتفاق بر روی شبکه این رمز ارز بیفتد. این احتمال را نیز می توان متصور بود که با نزدیک شدن قیمت دوج کوین به یک دلار اشتیاق بیشتری برای خرید این ارز دیجیتال در میان کاربران شکل گرفته و در نتیجه شاهد عبور انفجاری قیمت این رمز ارز از یک دلار باشیم.

دوج کوین یک شرط بندی برای رسیدن به سرمایه های بسیار زیاد

در این بخش از مقاله سعی داریم تا یک نکته جالب را با شما درباره شرایط و نحوه سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال دوج کوین در میان بگذاریم. قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در حال حاضر در حد چند سنت است و در صورتی که قیمت آن به یک دلار برسد رشد قابل توجهی را باید برای آن متصور بدانیم. از این رو خرید ارز دیجیتال دوج کنم می تواند مانند یک خرید بلیط بخت آزمایی برای ما باشد. هر ساله صدها نفر با خرید بلیط بخت آزمایی به دنبال امتحان کردن شانس خود را برای برنده شدن چندین میلیون دلار می روند. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم احتمال برنده شدن در صورت خرید بلیط بخت آزمایی بسیار کمتر از احتمال رسیدن به سود های قابل توجه با خرید دوج کوین خواهد بود.

از این گذشته کسانی که در کیف پول ارز دیجیتال خود دوج کوین دارند به نوعی یک دارایی نیز در اختیار داشته که ارزش این دارایی در حال حاضر در بازار در حال نوسان است. در حالی که بلیط بخت آزمایی دیگر هیچ ارزشی از نظر ریالی نخواهد داشت. بنابراین خرید این ارز دیجیتال بهتر از قمار کردن است اگر به دنبال چنین روشی برای رسیدن به سود هستید در کل به مراتب می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

آیا ارز دیجیتال دوج کوین برای نوسان گیری مناسب است؟

یکی دیگر از نکاتی که بایستی در باره ارز دیجیتال دوج کوین و شرایط آن مورد بررسی قرار دهیم امکان استفاده از آن برای نوسان گیری در انجام معاملات است. در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به صورت کامل و جامع شرایط استفاده از این روش سرمایه گذاری را برای شما تشریح کرده و نکات آموزشی فوق العاده حرفه ای و ایده آلی را نیز برای پیشبرد اهداف در این روش سرمایه گذاری با شما در میان گذاشتیم.

اگر به مقاله مذکور مراجعه کرده و ویژگی های لازم برای تبدیل شدن یک ارز دیجیتال به عنوان ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری نگاه کنید متوجه خواهید شد که دوج کوین شرایط خوبی از این نظر دارد.

  • این ارز دیجیتال هرچند یک میم کوین محسوب می‌شود اما با این حال محبوبیت قابل توجهی در بازار داشته و تعداد کاربران بسیار زیادی نیز هر روز در حال انجام معامله بر روی آن هستند.
  • حجم معاملات بالا یکی دیگر از ویژگی هایی است که ارز دیجیتال دوج کوین را برای نوسان گیری مناسب می نماید.
  • همچنین به دلیل محبوبیت بالا امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال در تمام صرافی های معتبر چه داخلی و چه خارجی نیز وجود دارد. شما می توانید به راحتی و با چند کلیک در انواع صرافی ارز دیجیتال رمز ارز را خریداری کرده و در کیف پول خود نگهداری نمایید.

لازم به توضیح است که در حال حاضر ارز دیجیتال دوج کوین تبدیل به یکی از انتخاب های اصلی معامله گران در امر نوسان گیری شده و خیلی ها این رمز ارز را به عنوان اولویت اصلی خود در امر نوسان گیری قرار می دهند.

جمع بندی

با توجه به پیش بینی قیمت دوج کوین می‌توان گفت این ارز در سرمایه گذاری دراز مدت اثر بخش خواهد بود و می‌توان روی آن حساب نمود و سود زیادی را به صاحبان خود خواهد داد. همچنین در این چند روز اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، رشد کم‌سابقه دوج کوین را مشاهده نمودیم که قیمت آن در عرض ۲۴ ساعت، حتی تا ده برابر نیز افزایش یافت که این مطلب، موید رشد صعودی این ارز دیجیتالی در آینده نزدیک است، البته نباید وابسته بودن قیمت این رمز ارز را به رسانه‌های اجتماعی نادیده گرفت و قطعا تحرکات فضای رسانه های اجتماعی در پیشبرد و حتی نزول قیمتی این رمز ارز موثر خواهد بود.

نظر شما درباره آینده ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ شما نیز می توانید در انتهای این مقاله اقدام به پیش بینی قیمت ارز دوج کوین کرده و نظر خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. همکاران ما در کانون بورس با مطالعه و  بررسی این نظرها، بهترین آنها را در انتهای همین مقاله نشر خواهند داد.

کاربران علاقمند به آموزش معامله گری و ترید در بازار ارز دیجیتال می توانند با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در تهران و یا با خرید پکیج آموزشی ارز دیجیتال تمام جزئیات لازم برای سرمایه گذاری و ترید در این بازار را فراگرفته و با رعایت سیستم های مدیریت سرمایه به دنبال رسیدن به سودهای قابل توجه در بازار کریپتوکارنسی باشند. سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بدون دانش کافی چندان سرمایه گذاری مطمئنی نخواهد بود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: