ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آینده بیت کوین | بیت کوین ۱ میلیون دلاری!

آینده بیت کوین
شما در حال مطالعه مقاله ۸ از ۱۰ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

آینده بیت کوین به کجا ختم خواهد شد؟ تحلیل ها و پیش بینی ها درباره آینده بیت کوین چه می گویند؟ بعد از برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره ارز دیجیتال موفق به صورت حضوری و ارائه کامل ترین و جامع ترین پکیج آموزش غیر حضوری ارز دیجیتال در این مقاله سعی داریم تا تجربیات خود را برای تحلیل و پیش بینی آینده بیت کوین با شما در میان بگذاریم. برای روشن شدن آینده این ارز هم چنین سراغ بهترین تحلیل گران جهان نیز رفته ایم. با ما همراه بمانید.

تحلیل بیت کوین هم برای افرادی که روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند، یا می خواهند سرمایه گذاری کنند اهمیت دارد و هم برای افرادی که روی سایر ارز های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. به این دلیل که بیت کوین لیدر و رهبر بازار می باشد و تغییرات قیمت آن روی سایر رمز ارز ها نیز تاثیر می گذارد. بنابراین حتی اگر قصد سرمایه گذاری روی بیت کوین را ندارید و آلت کوین ها مد نظر شما هستند، ولی باز هم باید حتما تحلیل بیت کوین را بدانید.

راهنمای مطالعه نمایش

چرا آینده ارز دیجیتال بیت کوین مهم است؟

این روزها که اوضاع ارزهای دیجیتال مطلوب است و به عنوان پدیده‌ای نوظهور با کاربردهای فراوان از آنها یاد می‌شود، نیاز به شناخت و کسب آگاهی درباره‌ آنها بیش از هر زمانی است. ارزهای دیجیتال یکی از تغییرپذیرترین و غیر قابل پیش ‌بینی ‌ترین بازارهای مالی هستند که تاکنون مشاهده شده‌اند. ارزش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتالی به صورت مداوم تغییر می‌کند و ارزش این ارزها لحظه‌ای است.

ارزهای دیجیتال دارای تنوع  بسیار زیادی هستند که بیشتر آنها کارکرد و ویژگی‌های مشابه با یکدیگر دارند در این میان معروف‌ترین آنها بیت کوین است، در حال حاضر چیزی حدود ۴۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۶۰درصد در اختیار سایر ارزها می باشد. به همین آینده بیت کوین می تواند تاثیر بسیار زیادی روی کل بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. تغییرات ۴۰ درصد از یک بازار می تواند روی کل روند آن تاثیر داشته باشد.

آیا در آینده نیاز به بیت کوین خواهیم داشت؟

بیت کوین در واقع آمیخته است  از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار گذاشتن واسطه‌ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش‌های مالی را در سطحی بین‌المللی مقدور می سازد. براساس همین دلایل  است که در مدت کوتاه ظهورش توانست توجه زیادی از سوی فعالان بازار را به خود جلب کند. هر ساله نیز به تعداد مراکزی که بیت کوین را به عنوان پول قبول می‌کنند افزوده می‌شود، همچنین این امکان وجود دارد که دو فرد برای مبادلات آسان میان خود از بیت کوین به عنوان پول استفاده کنند. پس بیت کوین فقط صرفا یک سرمایه‌گذاری نیست و می‌تواند به عنوان پول نیز کاربرد داشته باشد.

موفقیت بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال باعث شد که بسیاری از توسعه دهندگان با تغییراتی کلی یا جزئی ارزهای دیجیتال جدیدی معرفی کنند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نوع رمزنگاری متفاوت وجود دارد که همه آنها در کمتر از ۵ سال ایجاد شده اند. جالب است بدانید که بیت‌ کوین و انواع ارز دیجیتال در بستری کاملا غیرمتمرکز قابل‌استفاده می باشند و این دستاوردی تصادفی است که در طی کار کردن روی تولید پول دیجیتالی به دنیا معرفی گردید.

اهمیت امنیت در آینده بیت کوین  

یکی از مهم ترین نکاتی که بارها و بارها در تحلیل بیت کوین نیز به آن پرداخته ایم، امنیت این ارز دیجیتال است. امکان هک کردن بیت کوین نیز غیر ممکن نیست اما احتمال آن ناچیز است. بیت‌ کوین بر بستر بلاک چین اجرا می‌شود و استخراج‌کننده‌های بسیار زیادی برای استخراج بیت کوین از شبکه با یکدیگر رقابت نموده و بر تراکنش‌های شبکه نظارت می‌کنند.

بنابراین اگر یک هکر بخواهد این شبکه را هک کند و اطلاعاتی را در آن تغییر دهد، می بایست ۵۱ درصد دستگاه‌های کامپیوتری متصل به شبکه بیت کوین را هک نماید. این عمل به دلیل صرف انرژی و هزینه‌ی زیادی که برای شخص هکر دارد، انگیزه هک این شبکه را از بین می‌برد و تقریبا به صفر می رساند. ارز دیجیتال بیت کوین  در زمان طراحی و پیاده سازی دارای ارزش ۱۱،۱۴۵ دلار یعنی چیزی معادل ۱ درصد بود. براساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته شده، حجم معاملات در بیت کوین به طور قابل توجهی در حال افزایش می باشد و ارزش آن روز به روز بالاتر می رود.

شرایط بازار بیت کوین در مقایسه با سایر بازارها

خرید و فروش ارز دیجیتال در مقایسه با معاملات در بازارهای سنتی‌تری مانند فارکس تفاوت اساسی از خودشان نشان می‌دهند. چراکه این ارزها دارایی‌های نو ظهوری  هستند که کمترین تاثیرپذیری را از محرک‌های اثرگذار اعم از سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و غیره بر بازارها می‌گیرند.

تعداد کاربران جهانی کرپیتوکارنسی بیش از ۱۰۶ میلیون نفر می باشد، تحلیل گران ارزهای دیجیتال معمولا افزایش تعداد کاربران این بازار را با افزایش قیمت بیت کوین مرتبط می‌دانند.  در توصیف اجمالی بیت کوین به نقل قولی از بیل گیتس ‌بنیانگذار مایکروسافت اکتفا می کنیم که بیان داشته است:

“بیت‌ کوین واقعاً هیجان انگیز است؛ چراکه نشان می‌دهد که تا چه حد می‌تواند ارزان باشد و این رمز ارز بهتر از پول است چون مجبور نیستید که به صورت فیزیکی آن را با خود حمل نمایید. در صورتی که برای تراکنش‌های بزرگ، پول چندان جالب و خوشایند نیست.”

تحلیل آینده بیت کوین و روند قیمتی رو به رشد

آینده بیت کوین

شاید بیت کوین را بتوان بزرگ‌ترین انقلاب در حوزه فناوری بعد از ظهور اینترنت دانست اما تضمینی وجود ندارد که بیت کوین با تبدیل‌شدن به یک ارز ذخیره جهانی، در کنار دلار یا با جایگزینی آن، بتواند حداکثر کارایی خود را در عمل اثبات کرده و محقق نماید. امروزه بیت کوین یک ارز مستقل و کاملا شناخته شده می باشد،  مشخص است که وقتی اتفاقاتی چون وقوع جنگ، شیوع بیماری مانند کرونا و … در دنیا مشاهده می شود، سرمایه گذاران دارایی های خود را به کالایی مطمئن مانند طلا تبدیل می کنند تا ارزش آن حفظ شود.

اما نگهداری و سرمایه گذاری بر روی این کالاها به علت پرداخت مالیات و موضوع نقدشوندگی تبعات خاص خود را دارد اما امروزه افراد به دلیل شناخته شدن ارز دیجیتال در دنیا و از طرفی عدم پرداخت مالیات و عوارض در انجام خرید و فروش و همچنین نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در کنار سودآوری قابل توجه به این بازار روی آورده اند و این موضوع باعث شده تا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی افزایش یابد. از سال ۲۰۰۹ میلادی که بیت‌ کوین در انجمن‌های اینترنتی ظهور کرد تا به امروز، این ارز دیجیتال مسیر پر نوسانی را طی کرده است و موجب جذابیت فراوان آن برای ریسک پذیری سرمایه گذاران برای دریافت سودهای چند صد درصدی شده است.

روند تغییرات بیت کوین در چند ماه اخیر

برای داشتن یک درک دست نسبت به آینده بیت کوین لازم است تا کنکاشی نسبت به گذشته آن داشته باشیم. در طول چند ماه گذشته، بعد از رشد بیش از ۵ برابری قیمت بیت کوین، شاهد افزایش بی‌­نظیر ارزش نخستین رمز ارزها بوده‌­ایم و بیت کوین توانسته است در این مدت کوتاه اوج قیمت‌های جدید را به ثبت برساند. با افزایش تمایلات به بیش از ۲۹ رمز ارز پرطرفدار از میان چند هزار ارز دیجیتالی موجود در جهان، سهم بیت‌ کوین در جذب سرمایه موجود در بازار ارز‌های مجازی به رقم قابل قبولی رسیده است. در نتیجه، این میزان افزایش و توسعه در ارزش بیت کوین باعث برخی پیش بینی ها و تحلیل ها در این بازار مالی شده است و تحلیل گران این جامعه به دنبال شکل­‌گیری نقطه­­ عطفی دیگر برای افزایش ارزش بیت ­کوین می‌باشند.

طبق مدل انباشت به عرضه (stock -to- flow model) در چند ماه آینده قیمت بیت ­کوین حتی به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید که یکی از محرک های این افزایش قیمت میزان پذیرش در حال رشد بیت کوین است که به‌وسیله تمام پیشرفت‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است ممکن شده است. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله ۶۲۱۵۳ دلار است. با وجود نوسانات کوتاه‌مدت، تحلیل‌گران بر این نکته اتفاق نظر دارند  که روند صعودی قیمت بیت کوین کماکان پابرجاست و به نظر می‌رسد روند فعلی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با روند صعودی سال ۲۰۱۷ متفاوت باشد چراکه طبق گزارشات مختلف، مهمترین دلیل این تفاوت، افزایش تعداد کاربران ارزهای دیجیتال نسبت به گذشته است.

برخی مزایای بیت‌ کوین که آینده خود و آینده بازارهای مالی جهان را دگرگون می کند

اما بشنوید از مزیت هایی که آینده بیت کوین را با آینده سایر بازارها در جهان به هم گره زده است:

  • ارز دیجیتالِ نقطه به نقطه: با بیت کوین به هیچ دولتی وابستگی ندارید.
  • قابلیت انتقال وسیع و امن داده­ها: بیت‌ کوین می‌تواند هزاران بیت اطلاعات را با رمزگذاری ایمن، به هر نقطه از جهان ارسال کند.
  • بلاک‌چین: بلاک‌چین باعث حذف تمامی مراحل کاغذبازی‌های انتقال پول می شود. فناوری بلاکچین (Blockchain) در بازارهای انرژی برای مدیریت داده ها، ردیابی مالی و تعامل مورد استفاده قرار می گیرد. براساس گزارشات، پذیرش این فناوری ها شامل کاهش هزینه های بهره برداری (operational costs) و هزینه سرمایه ای (capital expenditure) خواهد بود. با افزایش خودکارسازی، بلاکچین (blockchain) برای امنیت و یکپارچگی داده ها به کار خواهد رفت. میزان سرمایه گذاری در بلاکچین (Blockchain) در بازارهای انرژی تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار خواهد بود.
  • محدود بودن تعداد بیت‌ کوین: این خاصیت تورم زدای بیت‌ کوین باعث می‌شود تا ارزش آن برای همیشه پایدار باقی بماند. در حال حاضرتقریبا ۹۰ درصد کل موجودی بیت کوین استخراج شده است، در حالی که علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی در حال افزایش است. نرخ استخراج، در هر ده دقیقه برای یک دوره ۴ ساله، یک میزان ثابت است، با این حال ورود سکه‌های استخراج شده به صرافی‌ها و محل خریدوفروش است که می‌تواند به عنوان عرضه‌ی تاثیرگذار شناخته شود.
  • ارزش یکسان فارغ از هر ملت و کشور: یک بیت‌ کوین در کشور ایران هم ارزش با بیت‌ کوین در آمریکا است.
  • سرعت انتقال: بیت‌ کوین معاملات شما را در عرض ظرف چند ثانیه انجام می‌دهد.
  • ایجاد مشاغل جدید: مانند بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، زیاد شدن مشاغل آی‌تی و غیره

 مشکلات و چالش­های پیش روی افزایش قیمت بیت کوین

آینده ارز دیجیتال بیت کوین

مشکلات ساختاری و فاندامنتالی در بازار ارزهای دیجیتالی وجود دارند که به دلایل متفاوتی بوجود آمده اند از جمله کم بودن اطلاعات از فضای کریپتو، رویکردهای عجیب اقتصادی (اقتصاد مبتنی بر توکن) و حتی کم بودن سن این بازار (که بیت کوین به مراتب بهتر از سایرین است ) موجب شده تا مشکلاتی ازاین‌دست پیش بیایند.

“گلدشتاین می‌گوید در سال ۲۰۳۰ هزینه تراکنش‌ برای ارسال بیت کوین (روی لایه بلاک چین اصلی) احتمالاً  به میزان زیادی بالا خواهد بود. این نظریه به احتمال زیاد درست است و دور از واقعیت نیست چراکه در غیر این صورت ماینرها انگیزه‌ای برای ادامه استخراج نخواهند داشت.”

هاوینگ و تاثیر آن بر آینده بیت کوین

با گذشت زمان، هزینه تراکنش به‌تدریج به بخش بزرگی از آنچه ماینرها به دست می‌آورند، تبدیل خواهد شد؛ و رویدادهای هاوینگ (که برخی موارد نیز «هاونینگ» (The Halvening) نامیده می‌شود) لحظه‌ای از پیش تعیین شده است که طی آن، یارانه هر بلوک بیت کوین، نصف می‌شود. هر ۲۱۰٫۰۰۰ بلوک بیت کوین که استخراج شود، یک‌بار، پاداش استخراج بیت‌ کوین کاهش پیدا می‌کند و در واقع، به ازای هر بلوک، پاداش کمتری به کاربر می‌رسد.

قابل توجه است که معنای لغوی کلمه هاوینگ (Halving)، نصف شدن است. پاداش بلاک را کاهش می‌دهند تا در نهایت در سال ۲۱۴۰، هنگامی‌که فرایند استخراج به اتمام می‌رسد، پاداش بلاک نیز به صفر  خواهد رسید. به نظر گلدشتاین، تا سال ۲۰۳۰، استفاده از بلاک چین اصلی بسیار پرهزینه می‌شود و در آن زمان، عجیب خواهد بود اگر بخواهید برای چیزی کمتر از ۱۰۰ دلار، بیت کوین پرداخت کنید.

“استفاده روزمره از بیت کوین مستلزم کاهش نوسانات قیمتی خواهد بود رائول پال (Raoul Pal)، مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs) این مسئله را سد محکمی در مقابل خرج‌کردن روزانه بیت کوین می‌داند. البته تا سال ۲۰۳۰ نوسانات قیمت بیت کوین کمتر خواهد شد، اما این برای تبدیل بیت کوین به ارزی مناسب جهت خرید لوازم روزمره کفایت نمی کند.”

نوسانات بالا نقطه ضعفی بزرگ برای بیت کوین

به هر حال غالب افراد نمی‌خواهند با این سطح ریسک ارز دیجیتالی مقابله کنند پس قبل از اینکه بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی اصلی به تصویب برسد، بایستی این نوسانات قیمت با ثبات‌تر شود. البته تعداد صاحبان کسب‌کارهایی که بیت کوین را به عنوان روش پرداخت انتخاب می کنند روز به‌ روز در حال افزایش است؛ اما به‌ هر حال به از میان رفتن پاداش‌هایی که به شکل بیت کوین به ماینرها برای تائید اعتبار تراکنش‌ها تعلق می‌گیرد، کارمزد تراکنش‌ها کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به‌جای فروش بیت کوین‌ هایشان برای کسب سود، آن‌ها را ذخیره کنند.

آینده بیت کوین و تاثیر آن بر طلا

برخی گزارشات نشان می‌دهد که در بازار جهانی از بازار رمزارز‌ها برای جلوگیری از رشد بازار طلا استفاده می‌شود تا پول به سمت رمزارز‌ها حرکت کند. چرا که چین با شدت هر چه تمام‌تر به دنبال خرید طلا در دنیا است. بنابراین قیمت این رمز ارزها می تواند متاثر سیاست های اتخاذی این دولت ها در ارتباط با طلا باشد.

پدیده قوی سیاه (Black Swan) به معنای اتفاقی پیش ‌بینی‌نشده اما مهم است که تأثیری قابل‌توجه بر شرایط داشته باشد. برخی احتمال هک شدن بیت کوین را بیان می کنند؛ هرچند که این نظریه چندان محتمل نیست اما می تواند چنین اخباری بر نوسانات قیمت بیت کوین سایه اندازد. در پاسخ به این افراد  گلدشتاین می‌گوید هزینه و امکان‌پذیری تهیه تجهیزات استخراج به اندازه‌ای که یک شرکت یا یک دولت بتواند به برتری قدرت استخراج دست یابد و بلاک چین بیت کوین را نابود یا دستکاری کند، بیش از حد زیاد است. این امر می تواند آینده ارز دیجیتال بیت کوین را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

بیت کوین و کلااهبرداران

یکی دیگر از موانع موجود در راه بیت کوین سوء استفاده هایی است که مجرمین با هویت ناشناس انجام می دهند. بیت کوین، به ویژه در روزهای اولیه توزیع، به دلیل استفاده در   Dark Web در فعالیت‌های پولشویی یا خرید کالاهای غیرقانونی بسیار استفاده می شد و تنها منبع واقعی پرداخت ناشناس برای افرادی محسوب می‌شد که می‌خواستند مواد مخدر یا سلاح‌های غیرقانونی خرید و فروش کنند. در حقیقت ناشناس بودن منبع پرداخت به این روندها کمک می‌کند و از سوی دیگر حل این مشکلات اغلب دشوار خواهد بود.

بیت کوین و مصرف برق

یکی دیگر از مشکلاتی که گریبان گیر بیت کوین می باشد مصرف بالای برق طی پروسه استخراج می باشد نکته جالب اینجاست که اگر بیت کوین را به عنوان یک کشور تصور کنیم برق مصرفی توسط بیت‌ کوین، این کشور را در رتبه سی و نهمین کشور مصرف کننده برق دنیا قرار می‌دهد و استخراج بیت کوین در دنیا حدوداً به اندازه کشورهای شیلی و بنگلادش مصرف برق دارد. البته بطور کلی حدود ۳۹ درصد از کل برق مصرفی که برای استخراج بیت کوین در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد از منابع تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی بوده است.

نظر چی لو درباره آینده بیت کوین

“چی لو، استراتژیست کاربلد مدیریت دارایی گروه بانکداری فرانسه معتقد است که قیمت ارزهای رمزنگاری در نهایت سقوط خواهد کرد که وی علت آن را  تغییر در سیاست های پولی یا مقررات دولتی می داند. چی لو به این نکته اشاره دارد که استفاده از رمزنگارها به عنوان ارز، جای نقد و بررسی دارد؛ چرا که بیت کوین نه پول است و نه ذخیره ارزش است، بلکه «وسیله ای برای دلالان و سفته بازان» می باشد و  او عرضه ثابت بیت کوین را یکی از اشکالات آن برای دارایی بودن می داند و اذعان دارد که  برخلاف برداشت متعارف که عرضه محدود بیت کوین را یک مزیت می دانند این عرضه ثابت یک مشکل بزرگ در مسیر پول محسوب شدن بیت کوین است.”

چی لو ادعا می کند که این محدودیت های عرضه، قالبیت ارزهای رمز پایه را به عنوان پول قانونی از بین می برد، زیرا یک منبع پولی ثابت توانایی اجرای سیاست های ضد سیکل را از بانک های مرکزی سلب می کند و استدلال نهایی این استراتژیست حول این محور است که ارزهای دیجتالی ویژگی های مورد نظر دولت‌ها  را ندارد کشورها برای محافظت از سیستم های پولی و ارزهای خود و توانایی مالیات دادن و مدیریت اقتصاد گام برمی دارند.

آیا بیت کوین آینده تراکنش های مالی جهان است؟

در مجموع در این رابطه می توان نتیجه گیری کرد که در شرایط فعلی، بیت کوین از شروط کافی جهت تلقی شدن شبیه شکل سنتی پول به آن نحوی که ما در ذهن داریم، برخوردار نیست. پول، سه کار ویژه و اساسی در اقتصاد مدرن انجام می دهد که عبارت اند از  ابزاری برای معامله و تبادل اقتصادی است، ابزاری برای ذخیره ارزش است و به عنوان یک واحد رسمی در حساب و کتاب ها مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما با وجود تمامی حمایت هایی که در سال های اخیر از سوی برخی سامانه ها و سیستم های مالی از رمز ارزِ بیت کوین صورت گرفته است، با این وجود بیت کوین هنوز هم نتوانسته جای خود را در نظام مالی بین المللی باز کند. با توجه به چالش های موجود که بر سر راهِ استفاده از بیت کوین در چهارچوب معاملات روزمره وجود دارد، بسیار سخت و بعید است که بتوانیم آن را به عنوان ابزاری مناسب جهت معاملات اقتصادی و تبادلات مالی لحاظ کنیم.

تحلیل آینده ارز بیت کوین در کوتاه مدت

آینده قیمت بیت کوین

رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل شرکت گلوبال مَکرو اینوِستِر (Global Macro Investor) خروج بیت کوین از محدوده نوسان سه ماه اخیر را نشانه‌ای از قوت گرفتن شتاب (مومنتوم) فنی آن می‌داند و اذعان دارد  که این امر حاکی از آن است که بیت کوین به‌زودی روند صعودی شدیدی را شروع خواهد نمود.

برخی تحلیلگران به خروج حجم بالای بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال اشاره می‌کنند و این موضوع را نشانه‌ای از تجمع این بیت کوین‌ها در نزد سرمایه‌گذاران کلان می‌دانند. باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که صعود قیمت بیت کوین، به ثباتی نسبی در بازار آلت‌ کوین‌ ها منجر خواهد شد و قیمت دلاری این آلت کوین‌ ها در طی این مدت افزایش کوچکی را تجربه کند، اما قیمت آن ها نسبت به بیت کوین چندان افزایش نخواهد داشت و روند صعودی آلت کوین‌ها درصورتی آغاز  خواهد شود که بیت کوین رکورد جدید خود را ثبت نماید و نوسانات پس از آن را نیز طی کرده باشد.

تحلیل تکنیکال آینده ارز دیجیتال بیت کوین

بررسی تکنیکالی آینده بیت کوین نیز جذابیت های خاص خود را دارا است.

همانطور که از گراف زیر نیز مشخص می باشد همچنان تقاضا برای حفظ قیمت در بالای سطح ۶۰,۰۰۰ دلار در تلاش هستند که نشان‌دهنده دفاع قوی از این سطح قیمتی می باشد و RSI در محدوده ۷۰ می باشد. به طور کلی با در نظر گرفتن روند کنونی ارزهای دیجیتال، انتظار می رود در کوتاه مدت تا انتهای  سال ۲۰۲۱ نیز روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد یافت.

آینده ارز دیجیتال بیت کوین

با گسترش روزافزون کاربرد این رمز ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌ کوین که سرآمد این حوزه هستند در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته باشد و این عوامل در نهایت به افزایش قابل توجه قیمت این دارایی‌های دیجیتال منجر گردد.

در دوره های قبلی افزایش بیت کوین، افزایش قیمت های خیره کننده بیت کوین، هربار با سقوط های قابل توجهِ حتی تا ۸۰ درصدی روبرو بوده است و  بر خلاف سهام و یا اوراق قرضه، تعیین ارزش بنیادین بیت کوین، به راحتی امکان پذیر نیست. همانطور که اشاره شد ارزشِ رمز ارز بیت کوین کاملاً به نحوه تفکر و دیدگاه مردم به ارزش آن و میزان پذیرش جامعه بستگی دارد.

برخی از تحلیلگران بازارهای مالی بر این مطلب اتفاق نظر دارند که  که ارزش بیت کوین می تواند به بیش از ۴۰۰ هزار دلار هم افزایش یابد در مقابل این گروه عده‌ای دیگری هستند نظیر آنچه کارشناسان “بانک آو آمریکا/ Bank of America” اعلام کرده اند  و معتقد هستند که ارزش کنونی بیت کوین، جلوه ای از “مادرِ حباب هاست” و خیلی زود قیمت این رمز ارز، سقوط آزاد را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی آینده بیت کوین از دید برخی از صاحب نظران

سرمایه گذاران و فعالان بازارهای مالی مطرح نظرات متفاوت و ضد و نقیضی درباره آینده بیت کوین دارند. برخی از آن‌ها معتقدند که قیمت بیت کوین در ده سال آینده اعدادی را تجربه می‌کند که اگر امروز به آن اشاره شود کمتر کسی آن را باور می‌کند و البته برخی دیگر از سرمایه‌گذاران معتقدند که بیت‌ کوین آینده جذابی برای سرمایه‌گذاری ندارد و قیمت آن در سال‌های آینده بسیار پایین تر از قیمت کنونی این رمز ارز می‌باشد.

در ادامه به نظر چند تن از اهالی بازارهای مالی می پردازیم از جمله مدیر عامل  Xapo، ونسز کاسارز  (Wences Casares) که معتقد است که در آینده بیت کوین موفق می شود در مکانی بالاتر یا در کنار ارزهای ذخیره ای مانند دلار، به عنوان یک گزینه جایگزین، عمل ‏کند.

آینده بیت کوین از نظر بنیانگذار گلکسی دیجیتال

“مایکل نووگراتز بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده «گلکسی دیجیتال» پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال می‌تواند از ۱۰۰ هزار دلار عبور کند.”

تیلر وینکلووس

تیلر وینکلووس درباره آینده بیت کوین اذعان می دارد:

تایلر وینکلووس که از جمله بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال جمینی است اذعان کرده است، که بازی بیت کوین هنوز در “در مرحله قبل از شروع” است. ایشان اظهار نمود که این مرحله به زودی به پایان  خواهد ‌رسید و بسیاری از سرمایه گذاران در سال گذشته با خریدهای بزرگی به این بازار پیوسته‌اند. یا اینکه ویلی وو که از برجسته  ترین فعالان بازارهای مالی است اعتقاد دارد که: چرخه فعلی  منجر به عبور سرمایه کل بیت‌ کوین از یک‌تریلیون دلار شد و در چرخه بعدی روند به نحوی خواهد بود که به شکستن حد نصاب ارزش کل بازار طلا منجر می‌شود.

تیم درپر

در گزارشی تیم درپر(Tim Draper) گزارش کرده است که بیت کوین یکی از امن‌ترین روش‌های ذخیره و نگه‌داری دارایی‌ها است و می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به قیمت ۲۶۰ هزار دلار برسد. اما در این بین رابرت کیوساکی، نویسنده مشهور کتاب پرفروش “پدر پولدار پدر فقیر” پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین طی ۵ سال آینده به ۱.۲ میلیون دلار خواهد رسید.

این نویسنده و سرمایه دار شناخته شده در دسامبر سال گذشته به طور دقیق پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ هزار دلار می رسد، توماس فیتزپاتریک، رئیس جهانی محصول بینش بازار CitiFX Technicals است، او بیت کوین را ۳۱۸،۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرد.

برادران وینکلوس

تصور برادران وینکلوس برای آینده ارز بیت کوین به شرح زیر است:

برادران وینکلوس، میلیاردرهای مشهور بیت کوین، گفته‌اند که بیت کوین توانایی دستیابی به قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۰ را دارد. کیم دات کام  موسس Megaupload بر این باور است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰,۰۰۰دلار خواهد رسید. همات پالیهاپیتیا موسس Social Capital و یکی از مالکان Golden State Warriors قیمت بیت کوین را برای سال ۲۰۳۰ به بعد یک میلیون دلار پیش بینی کرده است. سایت Bitcoin نیز در گزارشی به نقل از « Crypto Research Report»، بر اساس روش ارزش‌گذاری با نام مدل «معادله مبادله» پیش ‌بینی نموده است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۳۴۱ هزار دلار و در سال ۲۰۳۰ به رقم ۳۹۸ هزار دلار خواهد رسید.

کاترین کولی

کاترین کولی (Catherine Coley) مدیرعامل Binance US اشاره کرده است که تا  پایان سال ۲۰۲۱ بیت کوین به مبلغ ۷۵،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

وینی لینگهام

در ادامه وینی لینگهام، یکی از بنیانگذاران شرکت سیویک، ادعا می‌کند که قیمت هر بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند چیزی بین ۳۰۰۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار باشد. موسسه سرمایه‌گذاری ای‌آر‌کی (ARK) پیش ‌بینی کرده که اگر تمام شرکت‌های حاضر در شاخص S&P500 فقط یک درصد از پول نقد خود را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند اعداد ۹۰ تا ۱۰۰هزار دلار نیز خواهد رسید و اگر میزان تخصیص به ۱۰ درصد برسد، آن‌گاه رشد قیمت رمز ارز بیت کوین تا ۴۰۰ هزار دلار دور از دسترس نخواهد بود.

الیزابت استارک

نظر الیزابت استارک  درباره آینده بیت کوین به قرار زیر می باشد:

الیزابت استارک (Elizabeth Stark)، مدیر شرکت لایتنینگ لبز (Lightning Labs) در تفهیم جایگاه بیت کوین درآینده بیان دارد که بسیاری از موارد استفاده مهم بیت کوین طی ۱۰ سال آتی، چیزهایی هستند که در حال حاضر به نظر ما غیر ممکن و یا عجیب به حساب آیند، آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) از فعالین معروف حوزه ارزهای دیجیتال معتقد است که هیچ مورد استفاده ای به تنهایی برای بیت کوین متصور نیست.

بطور مثال نمی‌توان گفت که بیت کوین صرفاً به‌عنوان ذخیره ارزش و حفظ سرمایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا به تنهایی واسطه مبادله خواهد بود یا به روش‌های بی‌شمار دیگری اما به تنهایی به کار گرفته خواهد شد بلکه در آینده بیت کوین در مکان‌های مختلف، تمامی این موارد استفاده را محقق خواهد کرد و بصورت توام و همزمان شامل همه موارد خواهد بود.

پیتر مک‌کورماک

بر اساس نظرات پیتر مک‌کورماک (Peter McCormack)، این نظریه را می‌توان تقریباً قطعی یا با احتمال بسیار بالا ممکن دانست که بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال در آینده خودنمایی خواهد کرد و بیت کوین به روند فعلی خود ادامه می‌دهد، افراد و جوامع بیشتری آن را می‌پذیرند و ارزش شبکه آن  افزایش می‌یابد و حتی واحدهای دولتی مانند صندوق‌های بازنشستگی، خزانه‌های سلطنتی و ترازنامه‌های دولتی نیز از آن استفاده خواهند کرد و شاید ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار طلا نیز فراتر خواهد رفت .

جالب است که مقدار کلی بیت کوین و طلا، هر دو تنها از طریق استخراج (mining) افزایش می یابد تنها تفاوت در این است که طلا در دنیای واقعی و معادن طبیعی استخراج می شود اما بیت کوین در دنیای دیجیتال و با به اشتراک گذاری قدرت پردازش کامپیوتر به دست می آید.

ایسایا جکسون

نظر ایسایا جکسون درباره آینده ارز دیجیتال بیت کوین به شرح زیر است:

ایسایا جکسون (Isaiah Jackson)، نویسنده کتاب «بیت کوین و آمریکای سیاهپوستان» (Bitcoin & Black America)، نیز بیان دارد که چون استفاده از تسهیلات و خدمات بانکی  برای همه یکسان نیست با آمدن بیتکوین سایه این ناعدالتی ها برچیده خواهد شد. الکس گلدشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، معتقد است که افراد فکر می‌کنند که بیت کوین زمانی به موفقیت می‌رسد که بتوانید با آن یک شیئ ملموس خرید.

اما، این تصور اشتباه است و برای اثباتِ موفقیت بیت کوین لازم نیست حتماً بتوانید با آن در لحظه شیئی را سفارش داد. با این حال در حال حاظر بیت کوین به عنوان واسطه مبادله پرداخت‌های بین‌المللی و حواله‌های ارزی استفاده می‌شود و در کشورهایی که ارز ملی ضعیفی دارند، کاربرد دارد. آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، سرمایه‌گذار و کارآفرین بزرگ آمریکایی به بیت کوین در آینده به ارز ذخیره‌ای اینترنتی از جانب مردم معتقد است.

آینده قیمت بیت کوین در سال 2025

بیت کوین، سرمایه گذاری بلند مدت یا نوسان گیری؟

آینده بیت کوین می‌تواند نقش بسیار مهمی در آینده بازار ارز دیجیتال داشته باشد. در واقع شرایط در این بازار به گونه‌ای است که آینده آن به صورت کامل به شرایط خود بیت کوین متکی بوده و در صورتی که بیت کوین در آینده موفق نباشد بازار ارز دیجیتال نیز با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهد شد. در حال حاضر نیز روند سایر آلت کوین ها تحت تاثیر روند بیت کوین قرار گرفته و با هر بار صعود یا نزول قیمت بیت کوین شاهد ایجاد تغییراتی مشابه در قیمت آلت کوین ها هستیم. به این ترتیب اگر به بازار ارز دیجیتال اعتماد داریم بایستی بیت کوین را برای سرمایه گذاری طولانی مدت یک ارز دیجیتال مناسب و ایده‌آل بدانیم.

بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تاکنون از قیمت چند هزارم سنتی به بیش از ۶۰ هزار دلار رسیده است. اگر در آن زمان ادعا می‌کردید که قیمت بیت کوین قرار است به ۶۰ هزار دلار برسد احتمالاً شما را دیوانه خطاب می‌کردند. چنین اتفاقی که در حال حاضر با کسانی می افتد که صحبت از بیت کوین یک میلیون دلاری می نمایند. البته نه اینکه برای آینده بیت کوین قیمت یک میلیون دلاری متصور باشیم اما با این حال این ارز دیجیتال در حال حاضر به محبوبیت قابل توجهی رسیده و همین محبوبیت می‌تواند قیمت های به مراتب بالاتری نسبت به شرایط کنونی در طولانی مدت برای آن رقم بزند.

همچنین بیت کوین از نظر نوسان گیری نیز شرایط بسیار خوبی دارد. در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به صورت کامل به بررسی و معرفی ویژگی های رمز ارز برای تعریف شدن به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری پرداختیم. از جمله اصلی ترین و مهم‌ترین ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حجم بالای معاملات
  • لیست شدن در انواع صرافی ارز دیجیتال
  • محبوبیت بسیار زیاد در میان معامله گران بازار
  • نوسانات بسیار بالا در طول هر روز معاملاتی

اگر شرایط بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم به وضوح می توان درک کرد که در تمام این ویژگی ها بیت کوین شرایط بسیار خوبی دارد. در حال حاضر اولویت اصلی اکثریت کاربران و معامله گران در بازار ارز دیجیتال برای نوسان گیری بیت کوین است. این رمز ارز به دلیل نوسانات بسیار بالا در هر روز معاملاتی شرایط فوق‌العاده عالی برای این منظور داشته و خیلی از کاربران و معامله گران نیز از این شرایط به نفع خود استفاده می نمایند.

چرا ممکن است بیت کوین به قیمت صفر برسد؟

چندی پیش بود که ارز دیجیتال لونا بعد از مدت ها قرار گرفتن در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر دنیا ناگهان با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده و قیمت آن نزدیک به صفر شد. بعد از این واقعه بود که بسیاری از افراد به این فکر افتادند که هر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین نیز می‌تواند روزی به قیمت صفر رسیده و ارزش آن به صورت کامل از بین برود. حقیقتاً امکان وقوع چنین موضوعی را برای کل بازار ارز نیز نمی‌توان نادیده گرفت اما با این حال شرایط نشان می‌دهد که در حال حاضر استقبال بسیار خوبی از بیت کوین وجود داشته و عملاً مسیر بیت کوین و بیت کوین های مشهور به سمت صعود هستند تا نابودی.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بدون ریسک نیست و ریسک های مختلفی نیز در مقابل سرمایه‌گذاران این بازار قرار گرفته است. اگر بخواهیم قابلیت ها و پتانسیل های سود دهی ارز های دیجیتال را با ریسک های آنها مقایسه کنیم به نظر معامله منصفانه برای کاربران و معامله گران در این بازار خواهد بود. این امکان برای معامله گران بازار ارز دیجیتال وجود دارد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت ۵ تا ۱۰ ساله برای همیشه بازنشسته شده و دیگر نیازی به کسب درآمد از شغل های حضوری نداشته باشند. اتفاقی که در سایر روش های سرمایه گذاری به این راحتی ها در دسترس نخواهد بود و به همین دلیل است که بازار ارز دیجیتال در حال حاضر در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین بازار برای سرمایه گذاری در جهان است.

بهترین روش برای تحلیل و پیش بینی بیت کوین چیست؟

یکی دیگر از نکات و موارد مهمی که بایستی با شما در میان بگذاریم بهترین روش تحلیل و پیش بینی بیت کوین است. البته در مقاله تحلیل بیت کوین به صورت کامل و جامع درباره شرایط تحلیل ارز دیجیتال و روش‌های موجود با شما صحبت کردیم و نکات بسیار مهمی را در جهت آموزش تحلیل بیت کوین نیز با شما در میان گذاشتیم. در مقاله بیت کوین چیست نیز سعی کردیم تا عوامل فاندامنتالی موثر بر قیمت بیت کوین را با شما در میان بگذاریم. با شناخت این عوامل امکان تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین برای شما بسیار ساده‌تر خواهد شد. اما به صورت خلاصه درباره روش های تحلیل بیت کوین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

بهترین و مناسب ترین روش برای تحلیل بیت کوین در حال حاضر استفاده از روش ها و نکات مربوط به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. با استفاده از این گیاه شما می‌توانید ایده‌آل‌ترین شرایط را برای تحلیل این رمز ارز در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت در اختیار داشته و به راحتی برای ترید و نوسان گیری ارز دیجیتال نیز از این روش‌ها استفاده نمایید.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال راه حل دیگری است که از آن نیز می‌توانید بیشتر برای تحلیل و بررسی شرایط بیت کوین برای طولانی مدت استفاده نمایید. همچنین اگر به دنبال بررسی شرایط تاثیرپذیری قیمت بیت کوین از اخبار و عوامل اقتصادی مختلف هستیم نیز می توانید از شرایط تحلیل فاندامنتال برای این منظور استفاده کرده و در نهایت بهترین کیفیت را در سرمایه گذاری خود در بیت کوین رقم بزنید ‌.

البته لازمه استفاده از تک تک این روش ها برای تحلیل بیت کوین رسیدن به تسلط کافی در آنها است که این امر به دست نخواهد آمد جز با شرکت در حرفه ای ترین دوره ارز دیجیتال و تمرین در بازار واقعی.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

برای تحلیل آینده ارز بیت کویون لازم است تا نگاهی به ابزارهای تحلیل فاندامنتال هم داشته باشیم. آینده بیت کوین از نظر تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال شرایط بسیار خوبی دارد. زیرا این رمز ارز محبوبیت بالایی داشته و تقاضا برای خرید آن روز به روز در حال افزایش است. این مهم نشان از این دارد که در آینده نیز باید شاهد افزایش ارزش آن در بازار باشیم.

دقت داشته باشید که هر چقدر تعداد رمز ارزهایی که در بازار ارز بین می روند و ارزش آنها به صفر می رسد، استقابل برای خرید بیت کوین افزایش پیدا نموده و قمیت بیت کوین می تواند بیشتر از شرایط فعلی باشد. زیرا در این شرایط اعتمادها نسبت به آلتکوین ها بیشتر شده و در نتیجه می توانیم انتظار افزایش تسلط بیت کوین در بازار باشیم.

جمع بندی نهایی در مورد تحلیل آینده بیت کوین

اصلاحاتی که طی سال‌های اخیر در این رمز‌ارز انجام شده است بدون شک، آن را تبدیل به جانشینی قوی برای ارزهای معمول کرده است. گویا این پول دیجیتالی قرار است یک بار دیگر همه پیش ‌بینی‌های معقول بازار دلاری را به چالش بکشد.

بیت کوین ارزش واقعی خود را در روزهای سخت و غیر عادلانه نشان خواهد داد. اگرچه که دولت‌ها قادر هستند علیه آن مقرراتی وضع کنند اما واضح است که هر صدمه ‌ای که به بیت ‌کوین وارد شود موقت خواهد بود.

به عبارت دیگر میتوان گفت که امروزه دیگر کسی جلودار بیت کوین و به صورت کلی ارزهای دیجیتال و دنیای غیر متمرکز نخواهد بود و سخن آخر اینکه تقریبا تمامی کسانی که در حوزه رمز ارز و بیت کوین در حال فعالیت هستند، اعتقاد دارند که قیمت بیت کوین در آینده با افزایش همراه خواهد بود و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این ارز دیجیتال رشدهای قیمت باورنکردنی داشته باشد.

نظر شما درباره آینده ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در کانون بورس در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: